FANDOM

-Zgniotkowi zgniótł się zgniatacz! | Wiktor, Och, co za Zniewaga, Seria 14

ZgniotekCGI
Zgniotek
  • Konfiguracja: 0-4-0T
  • Konstruktor: Sentinel Waggon Works Ltd.
  • Budowniczy: Sentinel Waggon Works
  • Klasa: Sentinel steam shunter

Zgniotek (ang.Scruff) - jest zieloną lokomotywą, która jest nazywana przez inne lokomotywy "zgniataczem" .

Historia

Zgniotek przybył na wyspę Sodor by pomóc Węchowi w pracy na wysypisku śmieci. Nie lubił być czysty i schował się na bocznicy gdy dowiedział się, że Tomek zamierza go umyć. Wyjechał z ukrycia dopiero wtedy gdy Tomek obiecał mu, że będzie mógł ciągnąć wagony pełne śmieci. Póżniej Zgniotkowi uszkodził się zderzak i musiał wraz z Węchem pojechać do warsztatu. Jego pracę na wysypisku wykonywał za niego w tym czasie Gabryś.

Póżniej zawiadowca kazał Zgniotka odmalować. Zgniotek początkowo nie był z tego zadowolony, ale po odmalowaniu zmienił zdanie. Tak bardzo cieszył się swoim nowym wyglądem, że nie chciał się ubrudzić. Postanowił w tym celu nie pracować na wysypisku i poszukać sobie nowej pracy. Gabryś uświadomił mu, że nawet jeśli będzie czysty i błyszczący, to nie będzie użyteczny jeśli nie będzie wykonywał swojej pracy. Zgniotek wrócił więc do pracy na wysypisku. Szybko z powrotem stał się brudny, ale cieszył się, że jest użyteczny.

Charakter

Zgniotek jest zawsze gotowy by pomóc innym lokomotywom w potrzebie. Nie lubi być czysty i bardzo lubi ciagnąć wagony ze śmieciami oraz pracować na wysypisku.

Prototyp

Zgniotek opiera się na lokomotywie zbudowanej w zakładzie Sentinel Waggon Works Ltd o konfiguracji 0-4-0T, która została zbudowana w 1946 roku.

Wygląd

Zgniotek jest pomalowany na kolor jasno zielony z ciemno zielonymi paskami.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Zgniotek wystąpił w:

Wydania specjalne:

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy: