FANDOM

-Stare diesle, jadę stąd! | Trach

Ol'WheezyWobbles28
Zepsuty Kręciołek

Zepsuty Kręciołek (ang. Ol'Wheezy Wobbles) - jest drugim odcinkiem Serii 16.

Fabuła

Tomek przyjeżdża na wyspę mgieł by pomóc lokomotywom przeładunkowym ładować drewno jobi na wagony. Gdy dojeżdża na miejsce zauważa, że Szast, Prast i Ferdynand są smutni. Okazuje się, że Stary Kręciołek przestał działać. Tomek jest przekonany, że uda mu się go naprawić. Jego maszynista rozpoczyna przegląd dżwigu. Kręciołek przez chwilę zaczyna działać, ale szybko znowu przestaje pracować. Lokomotywy przełądunkowo są nadal smutne, a Tomek chcąc im pomóc, postanawia pojechać do maszynowni.

Gdy Tomek przyjeżdża do warsztatu spalinowozów, okazuje się, że Trach i Ciach są bardzo zajęci. Tomek mówi o tym, że kręciołek się zepsuł, a Ciach zgadza się pomóc. Chce on jednak pojechać na wyspę mgieł z Trachem, ale Tomek zapewnia go, że na pewno sam sobie poradzi. Ciach ponawia prośbę, ale Tomek już go nie słucha. Dwie lokomotywy jadą na wyspę mgieł. Na miejscu maszynista Ciacha próbuje naprawić kręciołka. Dżwig przez chwilę zaczyna działać, ale szybko znowu przestaje pracować. Ciach przyznaje, że sam nigdy nie naprawi kręciołka i wraz z Tomkiem wraca do warsztatu.

W warsztacie spalinowozów Tomek prosi Tracha by ten pojechał z nim na wyspę mgieł i naprawił zepsuty dżwig. Trach się zgadza, ale chce zabrać ze sobą Ciacha. Tomek jednak zapewnia go, że na pewno sam sobie poradzi. Trach ponawia prośbę, ale Tomek już go nie słucha. Dwie lokomotywy jadą na wyspę mgieł. Na miejscu maszynista Tracha próbuje naprawić kręciołka, jednak dzieje się to samo co wcześniej. Kręciołek co prawda przez chwilę działa, ale już po kilku chwilach znowu przestaje pracować. Trach odjeżdża, a Szast, Prast i Ferdynand smucą się jeszcze bardziej. Tomek postanawia, że on sam z pomocą swojego maszynisty naprawi kręciołka. Gdy maszynista próbuje naprawić dżwig, ten zaczyna reagować jeszcze gorzej niż wcześniej. Zaczyna wypuszczać z siebie brudny olej, który brudzi wszystkie lokomotywy. Szast, Prast i Ferdynand są tak smutni jak jeszcze nigdy. Tomek czuje się winny, ale szybko uświadamia sobie, że zawsze może liczyć na pomoc Piotrusia i domyśla się, że Trach zawsze może liczyć na Ciacha. Tomek postanawia wrócić do warsztatu spalinowozów i poprosić Tracha i Ciacha by ci razem naprawili zepsuty dżwig. 

Wkrótce Tomek, Trach i Ciach przyjeżdżają na wyspę mgieł. Ich maszyniści szybko naprawiają kręciołka, który od razy zaczyna pracować. Zaczyna ku radości lokomotyw przeładunkowych, po całej stacji rozrzucać belki drewna jobi. Szast, Prast i Ferdynand są zachwyceni. Tomek cieszy się ze szczęścia przyjaciół. Tarch i Ciach cieszą się, że mogli pomóc. Wszyscy się śmieją, a stary kręciołek rzuca specjalną wiązką drewna.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Tomek przejeżdża przez bujający się most widać, że nie ciągnie wagonu, ale w następnej scenie ciagnie wagon z belkami drewna jobi.
  • Tomek dziękuje Trachowi i Ciachowi za naprawienie kręciołka mimo to, że dźwig naprawili ich maszyniści.
  • Narrator mówi, że Ciach nigdy nie widział Szasta, Prasta i Ferdynanda, ale ten widział ich w serii piętnastej.
  • W tym odcinku Emilka posiada trzy wagony pasażerskie zamiast dwóch.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka i Tobika.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Bartek ma na imię Bert.

Galeria