FANDOM

-Patrzcie! To Damian, grająca lokomotywa! | Rudik

FaultyWhistles30
Zepsute Gwizdki

Zepsute Gwizdki (ang.Faulty Whistles) - jest dwudziestym szóstym odcinkiem serii szóstej.

Fabuła

Piotruś Sam jedzie przez całą noc na potkanie z Damianem. Ma mu przekazać wagony, które należy dostarczyć do truskawkowej doliny. Gdy zbliża się do węzła kolejowego, nisko rosnąca gałąż urywa mu gwizdek. Damian się z niego śmieje i wkrótce wyrusza z wagonami, nowymi organami i dyrektorem szkoły. Po drodze się popisuje przez co traci swój gwizdek. Na szczęście przez resztę drogi przed przejazdami kolejowymi i stacjami zamiast gwizdka do ostrzegania ludzi Damian wykorzystuje organy dyrektora. Dyrektor gra na organach do wieczora a na wężle kolejowym Damian wraz z innymi lokomotywami śmieje się ze swojej przygody.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Fabuła tego odcinka jest podobna do opowiadania "Gwizdek Michała" z książki Małe Lokomotywy. Role Piotrusia Sama i Damiana z odcinka w opowiadaniu odgrywali Kaczor i Michał.
  • Gdy Damian przejeżdża przez wzgórze, dyrektor gra na organach utwór" "Comin' Round the Mountain".
  • Nazwisko dyrektora, czyli Hastings, które nie jest podane w polskiej wersji odcinka, pochodzi od scenarzysty odcinka, którym był Ross Hastings.
  • To jest ostatni odcinek, którego narratorem w amerykańskiej wersji był Alec Baldwin.

Niejasności

  • Gdy Ela czeka na przejeżdzie, jej oczy są ustawione pod złym kątem względem siebie.
  • Gdy Damian mówi: "Zazdroszczą mi mojego gwizdka!" widać, że jest ciagniety przez szary drut.
  • To byłoby niebezpieczne dla dyrektora i chłopca stać na wagonie bez żadnego zabezpieczenia.
  • Organy nie są odpowiednio przymocowane do wagonu.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki