FANDOM

-Basiu, widzę, że sama ugasiłaś pożar! Dlaczego nie zaczekałaś? Mogłem ci pomóc! | Felek

TooManyFireEngines19
Za Dużo Pojazdów Strażackich

Za Dużo Pojazdów Strażackich (ang.Too Many Fire Engines) - jest szesnastym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Na wyspę Sodor przybywają trzej inspektorzy kolejowi. Tomek wraz z zawiadowcą oprowadza ich po całej wyspie. Inspektorzy są zadowoleni z wszystkiego co widzą. Pan Szyneczka mówi im, że pora na wizytę w centrum ratowniczym. Tomek szybko tam jedzie.

W centrum ratowniczym Basia i Felek rywalizują o to, kto z nich może dalej szczelać wodą z armatek wodnych. Wtedy zjawia się Tomek z zawiadowcą i inspektorami. Pan Szyneczka wskazując na Basię i Felka, opowiada im o możliwościach pojazdów strażackich. Inspektorzy są zachwyceni, ale mimo wszystko pytają się zawiadowcy czy ten potrzebuje na wyspie aż dwóch pojazdów strażackich. Basia i Felek stają się zmartwieni. Pan Szyneczka tłumaczy inspektorom, że wyspa jest tak duża, że muszą na niej pracować aż dwa wozy strażackie. Wtedy zjawia się Bogdan i mówi, że w pobliżu stacji Wellsworth zapaliła się stara stodoła. Basia i Felek ruszają by ugasić pożar. Basia jedzie torami, a Felek jedzie drogą.

Felek zauważa płonącą stodołę i jedzie w jej kierunku. Nagle łapie gumę i zatrzymuje się w miejscu. Może już tylko patrzeć jak Basia gasi pożar. Po ugaszeniu pożaru, Tomek, Ania, Klara i inspektorzy gratulują Basi dobrej roboty. Felek jest smutny. Bogdan pomaga Felkowi wrócić do centrum. Pociesza go dzięki czemu wozowi strażackiemu poprawia się nastrój.

Kilka dni póżniej w centrum ratowniczym znowu zostaje ogłoszony alarm. Kamuś informuje Felka, że Harold zauważył pożar w pobliżu stacji Arlesdale End. Felek nie ma ochoty walczyć z płomieniami, ale Kamuś uświadamia mu, że Basi nie ma w tym momencie w centrum ratowniczym i, że tylko on może ugasić pożar. Felek szybko wyrusza w drogę. Tym razem jedzie torami, gdyż obawia się, że jadąc drogą znowu złapie gumę. Felek nie wie, że Basia dojechała już na miejsce pożaru. Gdy wóz strażacki dojeżdża na miejsce, okazuje się, że jego przyjaciółka już dawno poradziła sobie z płomieniami. Felek znowu jest bardzo smutny i zaczyna obawiać się, że inspektorzy kolejowi mieli rację mówiąc, że na wyspie niepotrzebne są aż dwa pojazdy strażackie.

Kilka dni póżniej Tomek przyjeżdża do centrum ratowniczego. Mówi Felkowi, że Pan Szyneczka chce by ten przyjechał na wieczorny pokaz sztucznych ogni na Zamku Gotfryda, na wypadek gdyby wybuchł pożar. Felek odmawia mówiąc, że może to zrobić Basia. Tomek prosi więc Basię by ta pojechała wieczorem na zamek. Wieczorem Tomek zabiera gości na zamek. Pokaz sztucznych ogni się zaczyna, a uczestnicząca w nim Basia przygląda się fajerwerkom i patrzy czy  gdzieś się coś nie pali.

Tymczasem Felek stoi samotnie w garażu. Nagle podjeżdża do niego Bogdan i mówi mu, że w porcie wybuchł pożar. Felek wie, że Basia jest na zamku i nie będzie mogła pomóc, dlatego szybko jedzie do portu. Dzięki wozowi strażackiemu pożar szybko zostaje ugaszony. Felek uświadamia sobie, że zawiadowca miał rację mówiąc, że na wyspie są potrzebne dwa pojazdy strażackie, gdyż tych nigdy nie jest za dużo. 

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Felek wyjeżdża z centrum by ugasić pożar stodoły, nie ciągnie przyczepy, ale chwilę póżniej ją ciągnie.
  • Gdy Felek przyjeżdża do portu, twarz Sylwka nie jest ożywiona. 
  • Gdy Basia wyjeżdża z centrum by ugasić pożar stodoły, w jej kabinie nie przebywa maszynista i palacz.
  • Bogdan nie powinien holować Felka wraz z jego przyczepą.

Galeria