FANDOM

-To jest cudowne! Nigdy wcześniej niczego takiego nie widziałem! | Sławek

ThomasandSkarloey'sBigDayOut26
Wycieczka Tomka i Sławka

Wycieczka Tomka i Sławka (ang.Thomas and Skarloey's Big Day Out) - jest dwudziestym ósmym odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Sławek się psuje, a Tomek zabiera go do warsztatu. Niebieska lokomotywa postanawia zrobić wąskotorowej wycieczkę po wyspie i pokazać miejsca, których ta wcześniej nie widziała. Tomek pokazuje Sławkowi kilka zabytków, ale ten za każdym razem mówi mu, że w górach są podobne miejsca. Na Gabrysiowym Wzgórzu wagon na którym stoi Sławek odczepia się od Tomka i zaczyna pędzić w dół. Tam zjeżdża na bocznicę i wypada z torów. Po posprzątaniu bałaganu Tomek nie myśli już o wycieczce i zabiera lokomotywę wąskotorową prosto do warsztatu. Po drodze zatrzymuje się nad morzem, a Sławek stwierdza, że nigdy nie widział czegoś takiego. Po wizycie w warsztacie Tomek znowu zabiera Sławka na plażę, by ten mógł jeszcze raz zobaczyć morze.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Sławek mówi: Ale w górach mamy zielone doliny!, pojemnik na węgiel Tomka jest pusty.
  • Gdy Sławek zjeżdża w dół, zwrotnica kieruje go na bocznicę, ale gdy Tomek podjeżdża do Sławka, zwrotnica kieruje go na tory obok mimo, że w pobliżu nie było nastawniczego, który mógłby ją przestawić.
  • Gdy Tomek zatrzymuje się obok Kamusia, nadal słychać sapanie mimo, że ten już się nie porusza.
  • Gdy Tomek wyjeżdża z hangaru i jedzie do przystani po drodze przejeżdża kolejno obok Szkockiego Zamku, Szmaragdowej Doliny i Gabrysiowego Wzgórza, ale w drodze powrotnej przejeżdża przez te miejsca w takiej samej kolejności mimo, że powienien przejechać obok nich w odwrotnej kolejności.
  • Na dole Gabrysiowego Wzgórza nigdy nie znajdowała się bocznica.
  • Naprawienie Sławka powinno zająć resztę dnia.
  • Warsztat to w rzeczywistości jedna z bocznic manewrowych.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Tomka.

Galeria