FANDOM

-Myślałem, że przyjaciele sobie pomagają! Ale oni wszyscy byli zbyt zajęci by mi pomóc! | Tobik

Toby'sAfternoonOff17
Wolne Popołudnie Tobika

Wolne Popołudnie Tobika (ang.Toby's Afternoon Off) - jest ósmym odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Tobik kończy swoją pracę wcześniej niż zwykle i postanawia pojechać do gospodarstwa aby zobaczyć zwierzęta. Jednak Pan Szyneczka zleca mu wykonanie trzech ważnych zadań.

Pierwsze zadanie to przetaczanie wagonów na bocznicy. Tobik prosi o pomoc Martę, ale ta jest bardzo zajęta. Tramwaj parowy wykonuje zadanie sam. Następnym zadaniem Tobika jest zabranie pustych wagonów do składu. Prosi o pomoc Tomka, ale ten też jest zajęty. Ostatnim zadaniem Tobika jest pomoc Karolkowi w rozładowywaniu ładunku ze statku. Prosi o pomc Sylwka, ale ten też jest zajęty. W pewnym momencie Karolek mówi Tobikowi, że statek z powodu sztormu dopłynie do brzegu dopiero następnego dnia. Tramwaj parowy jest zachwycony, gdyż dzięki temu zdąży pojechać do gospodarstwa.

Po drodze Tobik spotyka Henia, który się zepsuł. Wtedy okazuje się, że Marta, Tomek i Sylwek nie mogli pomóc Tobikowi, ponieważ pomagali Heniowi. Marta zabrała jego specjalny węgiel, Tomek zabrał jego pasażerów, a Sylwek przywiózł mu nowy tłok. Tobik czuje się zawstydzony i pyta Henia czy może mu pomóc. Henio prosi go by zabrał na najbliższą stację jego wagony. Tobik się zgadza i nie martwi się, że nie miał wolnego popołudnia, gdyż wie, że pomoc przyjacielowi jest ważniejsza.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Narrator mówi, że Marta sapnęła, ale ta jest spalinowozem i nie sapie.
  • Gdy Henio mówi: "A ja myślałem, że są moimi przyjaciółmi!", Sylwek zatrzymuje się na końcu zestawu.
  • Henio mówi, że Marta zabrała jego specjalny węgiel, ale po wypadku w odcinku Latający Pikling Henio został przebudowany i nie potrzebuje już do jazdy specjalnego węgla.
  • Pan Szyneczka twierdzi, że ma dla Tobika trzy specjalne zadania, ale przetaczanie wagonów na bocznicy i zabranie pustych wagonów do składu nie jest specjalnym zadaniem.
  • Henio powinien pojechać do warsztatu, by tam robotnicy naprawili mu tłok.
  • Sylwek mówi, że wiezie tłok, ale ten wiózł na swoim wagonie korbowód.
  • Narrator mówi, że Tobik musi zabrać puste wagony do składu, ale ten już był w składzie.
  • Marta ma inny dżwięk syreny.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Karolek ma na imię Żurawek.
  • Tobik jest w stanie ciągnąć ekspres ale w odcinku Zielony Zawiadowca czyli w piątym odcinku tej samej serii nie był wstanie tego zrobić

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki