FANDOM

-Ma pan rację, jest wcześnie! | Wojtek, Tajemnica Niebieskiej Góry

WojtekCGI
Wojtek
  • Budowniczy: D Wickham & Co

Wojtek (ang.Winston) - jest czerwonym pojazdem trakcyjnym.

Historia

W dniu urodzin zawiadowcy, Wojtek podsłuchał rozmowę Edka i Sylwka. Usłyszał, że kiedyś gruby zawiadowca podróżował w pewnym starym, otwartym wagonie pasażerskim. Wojetek postanowił za wszelką cenę odnależć ten wagon. Z pomocą przybył mu Tomek. Lokomotywa i pojazd trakcyjny przeszukali całą wyspę w poszukiwaniu starego wagonu. W końcu znależli go na starej bocznicy w lesie. Zabrali go do warsztatu gdzie został naprawiony. Po tym wszystkim wręczyli go grubemu zawiadowcy.

Póżniej Wojtek doszedł do wniosku, że Pan Szyneczka nie umie go prowadzić. Postanowił więc podróżować bez kierowcy. Gdy zawiadowca z niego wysiadł, ruszył przed siebie. Początkowo jazda bez kierowcy mu się podobała, ale zabawa szybko się skończyła gdy zrozumiał, że sam nie może się zatrzymać. Zawiadowca wsiadł do Tomka i wraz z nim ruszył w pościg za Wojtkiem. Pojazd trakcyjny zatrzymał się dopiero wtedy, gdy skończyło mu się paliwo. Po tym wszystkim, Wojtek postanowił, że już nigdy nie ruszy bez kierowcy.

Charakter

Wojtek jest miły i przyjazny. Jest bardzo cierpliwy w stosunku do zawiadowcy, który nie jest najlepszym kierowcą. Jest też bardzo wrażliwy.

Prototyp

Wojtek opiera się na pojeżdzie trakcyjnym typu 4B.

Wygląd

Wojtek jest pomalowany na kolor czerwony. Ma po obu stronach złotą tablicę z imieniem.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Wojtek wystąpił w:

Wydania specjalne:

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy: