FANDOM

-Czy wy nigdy nie przestaniecie? | Boguś, Zakręceni, Seria 3

WiluśCGI.pngBenioCGI.png
Wiluś i Benio
  • Numer: SCC 1 i SCC 2
  • Klasa: Bagnall 0-4-0STs
  • Konstruktor: W.G. Bagnall
  • Budowniczy: W.G. Bagnall
  • Konfiguracja: 0-4-0ST
  • Data Przybycia na Wyspę Sodor: 1966r.

Wiluś i Benio (ang.Bill and Ben) - są dwiema, małymi, bliżniaczymi lokomotywami, które pracują dla Fabryki Porcelany w pobliżu portu Brendam

Historia w Railway Series

Pewnego dnia Wiluś i Benio wrócili na bocznicę po wagony, które wcześniej na niej zostawili. Zauważyli, że jakaś lokomotywa pod ich nieobecność je zabrała. Ich maszyniści znależli na torach plamę oleju napędowego i stwierdzili, że wagony zabrał spalinowóz. Gdy bliżniacy nazwali spalinowoza "chorobowozem", ich maszyniścy stwierdzili, że muszą go znależć. Wiluś i Benio byli zmartwieni, gdyż bali się, że "chorobowóz" sprawi, że znikną tak samo jak wagony. Jednak przekonani przez maszynistów wyruszuli na jego poszukiwania. Gdy bliżniacy znależni "chorobowoza", Benio podjechał do niego i kazał mu zwrócić wagony. "Chorobowóz" stwierdził, że one są jego i kazał mu odjechać. Benio udał przestraszonego i powiedział mu, że tego pożałuje. Szybko się wycofał, a jego miejsce zajął Wiluś. Ciągle powtarzali te czynność w wyniku czego "chorobowóz" poczuł się niedobrze. Myślał, że Wiluś i Benio to jedna lokomotywa. Gdy się dowiedział się prawdy, bliżniacy zaczęli się z niego śmiać. Wtedy przyjechał Edek, a bliżniacy powiedzieli mu, że "chorobowóz" ukradł ich wagony. Edek szybko załagodził sytuację, a spalinowóz powiedział, że ma na imię Boguś.

Póżniej Gabryś i Edek z winy nastawniczego pojechali w niewłaściwe miejsca. Gabryś trafił na bocznicę i stał na niej przez całą noc. Następnego dnia podjechali do niego Wiluś i Benio, nazwali go złomem i powiedzieli, że wrzucą go do morza. Wtedy przyjechał Boguś i zagroził bliżniakom, że znowu zabierze ich wagony. Zapomniał jednak powiedzieć Gabrysiowi, że bliżniacy tylko sobie żartowali w wyniku czego ten do dziś myśli, że spalinowóz uratował mu życie. Póżniej na wyspę przybyli goście. Gdy Edek dowiózł ich do portu, bliżniacy zawieżli ich na wycieczkę wagonem służbowym do fabryki porcelany.

W 1988 roku Tomek został wysłany do pracy na linii Edka. Wiluś i Benio śmiali się z jego niebieskiego lakieru. Edek zagroził im, że jeśli nie przestaną mu dokuczać, to nie przestawi ich ważnym gościom.

Historia w serii telewizyjnej

Wiluś i Benio zostali wysłani do pracy na bocznicy przy przetaczaniu wagonów. Nagrodą za ciężką pracę miała być dla nich możliwość wjechania na obrotnicę. Zabawa na obrotnicy skończyła się tym, że obaj zostali skierowani na ten sam tor. Jechali w swoim kierunku i zderzyli się. Żaden z nich nie chciał zjechać drugiemu z drogi w wyniku czego zawiadowca musiał interweniować. Bliżniacy się na siebie obrazili i nie rozmawiali ze sobą. W końcu Edek i Boguś stracili cierpliwość i poprosili zawiadowcę o pomoc. Ten wpadł na pomysł jak pogodzić bliżniaków i dał im takie zadanie, które mogli wykonać tylko razem. Plan się udał i bliżniacy się pogodzili. 

Póżniej bliżniakom znudziała się praca w kamieniołomie. Wszystko się zmieniło gdy na kamieniołom spadła lawina kamieni. Wiluś i Benio uratowali robotników i kierownika kamieniołomu za co w nagrodę zostali nazwani bohaterami przez zawiadowcę i uratowanych ludzi.

W serii piątej Wiluś i Benio znowu zaczęli się kłócić w wyniku czego żle wykonywali swoją pracę. Boguś nie umiał ich pogodzić. Zawiadowca postanowił sprowadzić do pomocy nową lokomotywę spalinową. Niestety okazało się, że nowa lokomotywa cierpi na kłopoty wieku dziecięcego. Tomek powiedział o tym Piotrusiowi, który pojechał przekazać to Wilusiowi i Beniowi. Niestety się pomylił i powiedział bliżniakom, że nowy spalinowóz jest dziecinny. Wiluś i Benio postanowili być dla przybysza niemili. Gdy nowa lokomotywa przyjechała do kamieniołomu, od razu wraz z bliżniakami zaczęła ciągnąć wagony z kamieniami na wzgórze. Wtedy, z powodu kłopotów wieku dziecięcego, przegrzał jej się silnik. Zawiadowca wysłał ją do warsztatu. Wieczorem Wiluś i Benio dowiedzieli się od Kaczora, co tak naprawdę miał im przekazać Piotruś. Bliżniacy przyznali, że nowa lokomotywa jest miła i wraz z Kaczorem i Bogusiem przez resztę nocy rozmawiali o kłopotach wieku dziecięcego.

W serii szóstej do pracy w kamieniołomie został skierowany Sylwek. Wiluś i Benio stwierdzili, że nie potrzebują jego pomocy, dlatego otwarcie okazywali mu niechęć, nawet widząc, że ten doskonale radzi sobie ze sprawiającymi kłopoty wagonami. Wiluś i Benio poczuli się wówczas niepotrzebni, ale ku ich szczęściu Sylwek został przeniesiony do pracy w porcie. Jakiś czas póżniej Benio został wysłany do warsztatu w celu otrzymania nowych odbojników. Wiluś był zazdrosny, gdyż on też chciał otrzymać nowe odbojniki. Wagony odkryły jego słaby punkt i zaczęły mu dokuczać. Wściekły Wiluś mocno je uderzył w wyniku czego wraz z nimi się wykoleił niszcząc swoje odbojniki. Po wypadku przeprosił zawiadowcę za to co zrobił. Został wtedy wysłany do warsztatu gdzie otrzymał, tak samo jak jego brat, nowe odbojniki.

W serii siódmej do pracy w kamieniołomie przybył Franek. Bliżniacy od razu zaczęli mu dokuczać, gdyż ten ciągle przypominał im by pracowali jak należy. Pewnego dnia na kamieniołom spadła lawina kamieni. Franek pomógł przed nią uciec bliżniakom, ale sam został przysypany kamieniami. Wiluś i Benio czuli się winni, dlatego pomogli odkopać Franka, a następnie przeprosili go za swoje zachowanie.

W serii dziewiątej Benio bał się przejechać przez tunel, gdyż Diesel przestraszył go mówiąc mu, że mieszka w nim potwór. Tomek pomógł mu przezwyciężyć strach. Następnie Wiluś i Benio podziwiali nowe wagony Tomka i Kuby, a w następnej serii przywieżli na bocznicę wielki wagona towarowy o imieniu Hektor, który sprawiał im kłopoty.

W serii dwunastej Benio pracował w tartaku. Był zajęty pchaniem wagonu z kłodami drewna. Nagle zderzył się czołowo z Gabrysiem, który się zgubił. Kłody wypadły w wagonu Benia i zaczęły się toczyć w dół wzgórza.

W serii siedemnastej Wiluś i Benio ciagnąc wagony z dyniami mieli wypadek. Piotruś przybył im z pomocą. Następnie postanowili zabawić się kosztem Kacpra, który ich jeszcze nie znał, gdyż przebywał na wyspie od niedawna. Wiluś namówił Kacpra na wyścig, a po jego rozpoczęciu został w tyle. Gdy Kacper dojechał do mety, zauważył, że Wiluś już tak dotarł. Nie wiedział, że tak naprawdę był to Benio. Gdy zawiadowca odkrył oszustwo bliżniaków, kazał przemalować Wilusia by bliżniacy już nigdy nie oszukali żadnej lokomotywy. Wiluś został przemalowany na kolor niebieski, a Benio oszukał Kamila dzięki czemu został przemalowany na ten sam kolor. Jeszcze póżniej żartowali z Hubcia mówiąc mu, że swoim hakiem od dżwigu może łowić ryby.

Od filmu Opowieść o Odwadze Wiluś i Benio pracują w fabryce porcelany z małym parowozem Tymkiem i Marianką, koparką parową. 

Charakter

Wiluś i Benio są niegrzeczni i zawsze sprawiają kłopoty. Tylko Edek i Boguś potrafią nad nimi zapanować.

Prototyp

Wiluś i Benio opierają się na lokomotywach Bagnall 0-4-0ST.

Wygląd

BillorBen-96.png

Wiluś i Benio w swoim czasowym malowaniu

W Railway Series Wiluś i Benio są pomalowani na kolor pomarańczowy z czerwoną podszewką. W serii telewizyjnej są pomalowani na kolor żółty z czerwoną podszewką i czarnymi kołami. Po obu stronach kotła mają namalowany żółtą farbą napis "SCC", a nad twarzą żółtą farbą napis "Brendam Bay". 

Od serii siedemnastej Wiluś i Benio mają czerwone koła. Bliźniacy zostali przemalowani w odcinku Wiluś czy Benio? na kolor niebieski. W krótkim czasie odzyskali jednak swoje stare barwy.

Występy

Railway Series

W Railway Series Wiluś i Benio wystąpili w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Wiluś i Benio wystąpili w:

Wydania specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Wiluś i Benio wystąpili w:

Głosu Użyczyli

Wiluś:

  • Jonathan Broadbent (Wielka Brytania i USA: od serii siedemnastej)
  • Marek Bocianiak (Polska: od serii siedemnastej)
  • Tomoko Naka (Japonia: od drugiej do siódmej serii)
  • Noriko Shitaya (Japonia: od serii dziewiątej)

Benio:

  • Wojciech Chorąży (Polska: od serii siedemnastej)
  • Miyuki Hara (Japonia: od drugiej do siódmej serii)

Ciekawostki

  • W japońskiej wersji Wiluś ma na imię ビル, a Benio ベン.
  • W chorwackiej wersji Wiluś ma na imię Mate, a Benio Frane.
  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków Wiluś i Benio mieli na imię Billi oraz Benia i byli przedstawiani jako kobiety.

Marketing

Galeria

Lokomotywy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki