FANDOM

-Nie dam się tym młodym łobuziakom! | Franek

Bill,BenandFergus57.png
Wiluś, Benio i Franek

Wiluś, Benio i Franek (ang.Bill, Ben and Fergus) - jest trzecim odcinkiem serii siódmej.

Fabuła

Do kamieniołomu przyjeżdża pojazd trakcyjny o imieniu Franek. Ma pomóc Wilusiowi, Beniowi i Marcie w pracy. Bliżniacy są źli, ponieważ Franek ciągle mówi im, że mają pracować "jak należy". Wkrótce Wiluś i Benio zostają wysłani do portu po kruszarkę kamieni. Mówią, że jeśli Franek znowu każe im pracować "jak należy", to zrobią coś "nie tak jak należy". Po powrocie do kamieniołomu, mimo ostrzeżeń Franka, Wiluś u Benio wjeżdżają na niebezpieczny teren i zaczyna spadać na nich lawina kamieni. Franek wyprowadza ich w bezpieczne miejsce, ale sam zostaje przysypany grubą warstwą kamieni. Wszyscy starają się go odkopać, a najciężej pracują Wiluś i Benio. Po odkopaniu Franka bliźniacy przepraszają go za swoje zachowanie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W polskiej wersji ten odcinek tak naprawdę nosi tytuł "Wiluś, Benio oraz Franek".

Niejasności

  • Gdy Franek przyjeżdża do kamieniołomu, Piotruś ciągnie wagony na moście w lewo, ale kilka sekund póżniej Arek lub Bartek pcha wagony przez ten sam most na prawo, co jest niemożliwe.
  • Za miejscem wypadku tory się kończą, a Franek popycha bliżniaków w tamtym kierunku. Następnie tory zostają zablokowane przez kamienie, a Wiluś i Benio zostają uwięzieni, więc to jest niemożliwe by chwilę póżniej bliżniacy brali udział w akcji odkopywania Franka.
  • Narrator mówi, że maszynista Franka wyskoczył w ostatniej chwili, ale gdy kamienie zaczęły spadać na ziemię i obijać Franka, jego maszynista dalej na nim stał.
  • Kocioł Franka powinien zostać uszkodzony przez kamienie, ale po jego odkopaniu, kocioł jest cały.
  • Marta ma dźwięk syreny Dorotki z serii drugiej.
  • W odcinku Rudik na Ratunek podczas wysadzania skał praca lokomotyw w kamieniołomie została wstrzymana, ale w tym odcinku podczas wysadzania skał lokomotywy pracują jak zwykle.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Piotrusia, Arka i Bartka.
  • Artur jest widoczny w tle, ale nie został wprowadzony aż do odcinka Nieposzlakowana Opinia.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki