FANDOM

TheReverendAwdry2

Wilbert Awdry

Wilbert Awdry (ur. 15 czerwca 1911 r. zm. 21 marca 1997 r.) - był duchownym i autorem pierwszych dwudziestu sześciu książęk stworzonej przez siebie serii o nazwie Railway Series. Jeśli chodzi o serię telewizyjną to Wilbert Awdry lubił odcinki pierwszej i drugiej serii, ale bardzo nie podobały mu się niektóre odcinki trzeciej i czwartej serii, a zwłaszcza odcinki Las Henia i Rudik Ratownik. Wilbert Awdry był miłośnikiem kolei.

Biografia

Wilbert Awdry urodził się 15 czerwca 1911 roku w Romsey jako syn duchownego. Studiował w Oxfordzie. Święcenia kapłańskie otrzymał w 1936 roku. W 1938 roku poślubił Margaret Wale, a dwa lata póżniej został wikarym w Birmingham gdzie mieszkał do 1946 roku. W latach 1953-1956 był wikarym w miasteczku Emneth. W 1965 roku przeprowadził się do miasteczka Stroud.

W 1943 roku Wilbert Awdry napisał książkę o lokomotywach chcąc pocieszyć swojego syna Christophera, który w wieku trzech lat zachorował na odrę. Swojej książce nadał tytuł Trzy Lokomotywy. Póżniej Wilbert Awdry chciał wykonać dla syna model Gabrysia, czyli jednej z lokomotyw pojawiających się w książce. Zadanie to okazało się jednak zbyt trudne, więc duchowny wykonał model nowej, małej niebieskiej lokomotywy, której dał na imię Tomek. Następnie Wilbert Awdry napisał drugą książkę, której nadał tytuł Tomek, Parowóz Tendrzak. Została ona opublikowana w 1946 roku.

Pierwsza książka Wilberta Awdry została opublikowana w 1945 roku. Duchowny zaczął pisać następne. Do 1972 roku seria Railway Series składała się z dwudziestu sześciu książek. Następnie Christopher Awdry, syn Wilberta dokończył dzieło swojego ojca pisząc szesnaście kolejnych książek.

Wilbert Awdry zmarł w miasteczku Stroud 21 marca 1997 roku w wieku 85 lat.

Występy w Railway Series

Występy w serii telewizyjnej

Wydania specjalne:

Galeria