FANDOM

WilberttheForestEngine
Wilbert, Leśna Lokomotywa

Wilbert, Leśna Lokomotywa - to trzydziesta ósma książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Owsianka Piotrusia

Donald i Darek są bardzo zmęczeni więc zawiadowca sprowadza do pomocy nową lokomotywę o imieniu Wilbert pracującą na leśnej kolei. Piotruś jest zawiedziony gdy dowiaduje się, że ten nie będzie pracował na linii Tomka. Pewnego dnia na stacji Elsbridge bagażowi ustawiają na peronie worki pełne płatków śniadaniowych. Gdy przez stację przejeżdża Piotruś, worki spadają na tory, a płatki z nich się wysypują. Wilbert przybywa małej lokomotywie z pomocą.

Kłopoty w Kopalni

Wilbert zostaje skierowany do pracy w kopalni. Tomek radzi mu by przestrzegał zasad, ale Wilbert, który wcześniej pracował w kopalni jest pewny, że świetnie sobie poradzi i lekceważy ostrzeżenie niebieskiej lokomotywy. Gdy Wilbert zaczyna pracę zaczyna wspominać Szesnastego, czyli swojego przyjaciela.

Mleko

Wilbert ma codziennie odbierać cysterny z mlekiem ze stacji Knapford. Pierwszego dnia pracy traci dużo czasu na rozmowę z Kubą w wyniku czego oprócz cystern z mlekiem musi odebrać także cysterny z wodą. Gdy dojeżdża do miejsca, do którego miał dostarczyć wodę, zatrzymuje się w złym miejscu w wyniku czego robotnicy zamiast wody wyładowują mleko. Z pomocą Tomka Wilbert odkrywa swój błąd i stara się go naprawić.

Zepsuty Zaczep

Wilbert zostaje wysłany do pracy na linii Kaczora. Kaczor i Olek witają go bardzo serdecznie. Pewnego dnia Wilber ciągnie pociąg towarowy w stronę stacji Tidmouth. Po drodze psuje się zaczep między lokomotywą, a pierwszym wagonem. Wilbert wpada na pomysł by zaczep zastąpić drutem. Lokomotywa bezpiecznie dojeżdża do domu gdzie zawiadowca mówi jej, że nadszedł czas by ta wróciła do pracy na swojej kolei.

Postacie

Niejasności

  • Na czwartej ilustracji opowiadania "Mleko" widać, że Wilbert ciągnie cysterny z mlekiem i pcha cysterny z wodą, ale na wcześniejszej stronie pisze, że Wilbert zostawił cysterny z wodą przy mleczarni.
  • Na drugiej ilustracji opowiadania "Zepsuty Zaczep" Olek posiada układ osi 0-6-0 zamiast 0-4-2.
  • Piotruś po zderzeniu z workami pełnymi płatków śniadaniowych nie powinien wymagać naprawy.

Galeria

Owsianka Piotrusia

Kłopoty w Kopalni

Mleko

Zepsuty Zaczep

Okładki