FANDOM

-Calderas hirvientes! | Wiktor, Tajemnica Niebieskiej Góry

WiktorCGI.png
Wiktor
  • Budowniczy:
    • Baldwin Locomotive Works
  • Konfiguracja: 0-4-0ST+T
  • Ilość Odcinków: 38/414

Wiktor (ang.Victor) - jest lokomotywą wąskotorową.

Historia

Wiktor pracował na Kubie. Pewnego dnia został załadowany na statek, którym miał popłynąć na wyspę Sodor. W połowie drogi dołączyła do niego inna lokomotywa o imieniu Łukasz, która także miała trafić do pracy na wyspie Sodor. Wiktor, który mówił wtedy tylko w języku hiszpańskim więc nie mógł się z nią porozumieć. W czasie sztormu poluzowały się liny trzymające Wiktora na pokładzie. Wiktor nie mógł nikomu o tym powiedzieć, gdyż mówił w innym języku niż załoga statku. Gdy statek dopłynął do portu, Łukasz poprosił robotników by ci wyładowali go pierwszego. Wtedy Łukasz przypadkowo uderzył w nieprzymocowanego do pokładu Wiktora w wyniku czego ten wpadł do morza. Póżniej okazało się, że na szczęście Wiktor wylądował na pomoście i przez kilka dni stał w wodzie. Po wyciągnięciu z wody, Wiktor trafił do warsztatu. Zaczął uczyć się języka mieszkańców wyspy Sodor, by móc się z nimi porozumiewać. Pierwszym słowem, którego się nauczył było słowo czerwony, dlatego robotnicy na pamiątkę przemalowali go z koloru żółtego na kolor czerwony. Wiktor szybko został kierownikiem warsztatu.

Wiktor jest bardzo doświadczony co pozwala mu kierować pracą w całym warsztacie. Gdy do warsztatu przyjeżdża jakaś zepsuta lokomotywa, szybko stara się jej pomóc. Jego asystentem jest Kamil, który często go denerwuje swoją niezdarnością. Wiktor jest bardzo mądry i często poucza inne lokomotywy gdy te robią coś nie tak. Wraz z Kamilem pomógł odnowić Hirka.

Póżniej Wiktor w ciągu jednego dnia musiał naprawić aż cztery lokomotywy. Po pewnym czasie do grona zepsutych lokomotyw dołączyli Tomek, Gabryś i Emilka. Wszystkie zepsute lokomotywy kłóciły się, która z nich ma zostać pierwsza naprawiona. Wiktor surowo powiedział, że najpierw naprawi Gabrysia, Arka i Bartka.

Póżniej Wiktor po wielu latach ponownie spotkał się z Łukaszem, który przez cały czas myślał, że Wiktor wpadł do morza przez niego. Wiktor wyjaśnił, że wpadł do wody dlatego, że nie był przymocowany do pokładu.

Następnie Wiktor przyjechał na przegląd do kolei wąskotorowej Skarloey Railway. Pomógł Piotrusiowi Samowi, który pod nieobecność zawiadowcy kierował pracą na kolei, naprawić Sławka i Pana Handla. Póżniej Wiktor wraz z Kamilem odnowił Sławka, jedną z najstarszych lokomotyw na świecie.

Charakter

Wiktor zawsze ciężko pracuje. Jest zawsze zajęty pomaganiem zepsutym lokomotywom. Szuka dla nich nowych części, a jednocześnie nadzoruje pracę swojego asystenta. Wiktor jest bardzo przyjazny i ma poczucie humoru, dlatego wszystkie lokomotywy go bardzo szanują.

Prototyp

Wiktor opiera się na lokomotywie 0-4-0ST+T, pracującej na plantacji trzciny cukrowej na Kubie.

Wygląd

Przed przybyciem na wyspę Sodor Wiktor był pomalowany na kolor żółty z zieloną podszewką. Po przybyciu na wyspę Wiktor został przemalowany na kolor czerwony z żółtą podszewką. Na żółte uchwyty na zderzaki, na których są namalowane czarne paski ostrzegawcze. Ma bo obu stronach kabiny namalowane logo warsztatu.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Wiktor wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Ciekawostki

  • Wiktor biegle zna język hiszpański, gdyż pochodzi z Kuby.
  • W japońskiej wersji Wiktor ma na imię ビクター.
  • Model Wiktora My First Thomas ma twarz Olka.

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki