FANDOM

-Biedny stary Henio! Wcale nie jest wielkim silnym Heniem! | Gabryś

Henry9
Wielki Silny Henio

Wielki Silny Henio (ang.Big Strong Henry) - jest siedemnastym odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Henio jest zawiedziony gdy Gabryś dostaje zadanie pomagania Gospodarzowi Maciejowi, więc Tomek, Piotruś i Emilka namawiają go by udowodnił Gabrysiowi, że jest silniejszy od niego. Gdy Henio postanawia ciągnąć dwadzieścia wagonów pełnych siana, wszystko idzie dobrze aż do Gabrysiowego Wzgórza. Zjeżdżając z niego traci kontrolę nad ciężkim pociągiem i wykoleja się. Po powrocie na tory Henio zabiera wagony pojedynczo do miejsca, z których je zabrał. Po drodze spotyka Gabrysia i zauważa, że krowy wychodzą z jego wagonów. Gabryś jest załamany, a Henio zauważa, że krowy zaczynają wyjadać siano z jego wagonu. Zielona lokomotywa jedzie wolno w stronę gospodarstwa, a głodne krowy idą za nią. Gospodarz Maciej jest bardzo zadowolony, a wieczorem Henio stwierdza, że nawet najsilniejsza lokomotywa czasami potrzebuje pomocy.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Na początku Gabryś ma dżwięk gwizdku Henia.
  • W tym odcinku Gabryś chętnie zgadza się ciągnąć pociag towarowy, ale w poprzednich tego nie lubił.
  • W tym odcinku Henio ma kłopoty z ciągnięciem dwudziestu wagonów towarowych pełnych siana, ale w odcinku Najsilniejsza Lokomotywa na Świecie ciagnął dwadzieścia wagonów towarowych bez kłopotów.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociagu Henia.
  • Narrator mówi, że Piotruś ciągnął wagony pełne drewna, ale ten ciagnął tylko jeden wagon z drewnem.

Galeria

Tomek i przyjaciele s10 13 (247) - Wielki silny Henio10:00

Tomek i przyjaciele s10 13 (247) - Wielki silny Henio

Więcej z Fandomu

Losowa wiki