FANDOM

-Co bałwany jedzą na obiad? | Karol

HoHoSnowman46
Wesoły Bałwan

Wesoły Bałwan (ang.Ho Ho Snowman) - jest piątym odcinkiem serii szesnastej.

Fabuła

Jest zima. Tomek wraz z Karolem przetaczają wagony pod wzgórzem. Świetnie się przy tym bawią. Po pewnym czasie Tomek niechętnie odjeżdża by na jego zderzaku zamontowano pług śnieżny. Nagle przyjeżdża Henio i zatrzymuje się obok Karola. Zielona lokomotywa wyznaje, że nie lubi śniegu przez który musi częściej przyjeżdżać do portu. Karol proponuje mu, że rozweseli go opowiadając mu bardzo śmieszny kawał, ale Henio odrzuca propozycję i odjeżdża. Karol postanawia, że zrobi wszystko by udowodnić Heniowi, że śnieg można polubić.

Karol przypomina sobie, że przy torach, którymi Henio dojeżdża do portu stoi bałwan. Karol go znajduje i chowa się za wagonami na bocznicy. Wtedy zjawia się Henio i zatrzymuje się obok bałwana. Schowany za wagonami Karol zaczyna opowiadać kawał. Henio, który nie widzi Karola jest przekonany, że bałwan mówi. Przestraszona zielona lokomotywa ucieka. Póżniej Henio znowu zatrzymuje się przy bałwanie, a Karol opowiada kolejny kawał. Henio znowu ucieka. Za trzecim razem Henio jest tak przestraszony, że postanawia się schować. Karol rusza za nim z pościg.

Karol znajduje Henia w Domkowie. Mówi zielonej lokomotywie, że to on opowiadał kawały, a nie bałwan. Wyznaje też Heniowi, że chciał sprawić by ten polubił śnieg. Emilka i Edek przerywają Karolowi mówiąc mu, że śniegu nie da się polubić. Karol uświadamia wtedy sobie, że każdy ma swoje zdanie na temat śniegu. Karol proponuje Heniowi, że pomoże mu wykonać pracę w porcie i obiecuje, że nie będzie próbował sprawić by ten zmienił swoje zdanie na temat śniegu. Zadowolony Henio wyjeżdża z hangaru. Henio i Karol ciągną wagony do portu. Mijają dzieci, które lepią ze śniegu bałwana. Henio jest zachwycony. Następnie mijają drzewo, na którym wesoło śpiewają ptaki. Henio jest jeszcze bardziej zachwycony. W końcu dojeżdżają do miasteczka, w którym stoi wspaniała choinka. Henio aż wzdycha z zachwytu. Po wykonaniu pracy Karol i Henio zatrzymują się przy bałwanie, za którym ukrywał się Karol. Henio prosi Karola by ten opowiedział kawał. Tym razem Henio jest zachwycony kawałem Karola i dwie lokomotywy głośno chichotają. Henio jest pewny, że bałwan również się uśmiecha.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Tomek i Karol nie powinni przetaczać wagonów pod Gabrysiowym Wzgórzem.
  • Henio powinien wiedzieć, że bałwany nie mówią.
  • Henio powinien z łatwością zauważyć Karola ukrywającego się za wagonami.
  • Ptaki powinny przestraszyć się Henia i odlecieć.
  • Gdy Henio i Karol wjeżdżają do miasteczka, obserwator ptaków z odcinka Dobre Uczynki Henia stoi na kładce dla pieszych, ale chwilę póżniej obserwatora nigdzie nie widać.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Karol ma na imię Czarek.

Galeria