FANDOM

-Co to? Dzień pouczania Gabrysia! | Gabryś

TenderEngines38.png
Wagony z Węglem

Wagony z Węglem (ang.Tender Engines) - jest dwudziestym odcinkiem serii trzeciej.

Fabuła

Gabryś jest pod wrażeniem gdy widzi gościa, który posiada dwa wagony na węgiel, ale staje się przygnębiony, gdy Diesel mówi mu, że nawet gdyby miał dwa więcej wagonów na węgiel to i tak pewnego dnia zostanie zastąpiony przez lokomotywę spalinową. Na szczęście wszystko szybko się wyjaśnia. Pan Szyneczka mówi Gabrysiowi, że gość posiada dwa wagony na węgiel, gdyż pracuje na linii, na której jest niewiele składów węgla. Póżniej w złym nastroju jest Henio, gdyżtwierdzi, że zasługuje na dodatkowy wagon na węgiel. Kaczor postanawia zrobić na złość zielonej lokomotywiw i mówi mu, że da mu sześć dodatkowych wagonów na węgiel. Henio jest szczęśliwy aż do momentu, w którym zauważa, że wagony na węgiel, które otrzymał są stare, brudne i pełne szlamu.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści "Tendry dla Henia" z książki Dzielne Lokomotywy.
  • Jeden z tendrów ciągniętych przez Henia na końcu ma napisane LMS na boku.
  • Latający Szkot miał mieć początkowo większą rolę w tym odcinku, ale z powodu kłopotów finansowych produkcji, całego modelu lokomotywy nigdy nie wykonano.

Niejasności

  • Gdy Kuba na podjeżdża do Gabrysia, jego pierwsze małe koło jest wykolejone.
  • Gdy Henio gniewnie uderza w wagony, jeden z nich odbija się od torów w górę.
  • Gdy Henio wyjeżdża z wagonami na węgiel ze stacji Tidmouth, pierwsze małe koło Kuby jest wykolejone.
  • Gdy Henio jedzie ze swoimi wagonami na węgiel, mija Tomka dwa razy.
  • Gdy Gabryś mówi: "Nie bądż wulgarny!", w tle widać wyposażenie studia.
  • Co Diesel robi na wyspie Sodor?
  • Gdy Gabryś wyjeżdża ze stacji Tidmouth, w tle widać wyposażenie studia.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Piotrusia.
  • W polskiej wersji w jednej scenie Kaczor jest błędnie określony przez narratora jako Diesel.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki