FANDOM

-Słyszałem o pewnej lokomotywie i wagonach smoły. | Darek

BreakVan6.png
Wagon Służbowy

Wagon Służbowy (ang.Break Van) - jest szesnastym odcinkiem serii drugiej.

Fabuła

Donald i Darek, dwaj bliżniacy przybywają na wyspę Sodor, ale Gruby Zawiadowca potrzebuje tylko jednej lokomotywy i planuje odesłać jednego z nich do domu. Ponadto bliżniakom dokucza Złośliwy Wagon Służbowy. Póżniej Donald wjeżdża w budkę dróżnika i musi pojechać do warszatu, a jego pracą zajmuje się Kuba. Złośliwy Wagon Służbowy buntuje wagony przeciwko niemu i przez to Kuba potrzebuje pomocy Darka z wjazdem na wzgórze. Na wzniesieniu wagon ulega zniszczeniu. Edek i Kuba wstawiają się za Darkiem, ale zawiadowca nadal ma wątpliwości.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści z Railway Series pod tym samym tytułem.
  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosi tytuł "Bliźniacy".
  • Gdy Kuba i Darek wyjeżdżają ze stacji, obok torów widać podłużny klocek LEGO.

Niejasności

  • Na początku nad twarzą Donalda widać kawałek plasteliny.
  • Gdy Donald mówi: "Wolałbym cię tu zostawić!, w tle widac zamiast wagonu peron.
  • Na budce dróżnika zamiast napisu "TIDMOUTH" widnieje napis "TIDOUTH".
  • Gdy Kuba przejeżdża obok zamku Rolf'a, Złośliwy Wagon Służbowy nie ma twarzy.
  • W angielskiej wersji Darek mówi: "Już my im pokażemy! bez szkockiego akcentu.
  • Mało znane zdjęcie pokazuje usuniętą scenę z tego odcinka, w której Darek ma opadniętą twarz.
  • Gdy Darek wjeżdża na wzgórze ma już swoją tablicę z imieniem, której nie otrzyma do następnego odcinka.
  • Gdy Złośliwy Wagon Służbowy zostaje zmiażdżony jest pomalowany na kolor ciemno brązowy.
  • Gdy Darek pcha pociąg Kuby od tyłu na wzgórze jego twarz stopniowo opada.
  • Gdy Darek miażdży Złośliwy Wagon Służbowy jego koła są szare.
  • W wagonie służbowym przebywa konduktor ,a nie jest wyjaśnione co się z nim stało podczas wypadku.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki