FANDOM

-Chętnie wam pomogę! To musi wyglądać tak jakbym holował was na złom! | Darek

Escape1
Ucieczka

Ucieczka (ang.Escape) - jest dwudziestym pierwszym odcinkiem serii trzeciej.

Fabuła

Darek śmieje się z Tadka. Edek uświadamia mu, że on i Tadek mają wiele wspólnego, gdyż obaj zostali uratowani przed oddaniem na złom. Darek tej nocy jedzie z pociągiem towarowym na odległą stację na której pracują tylko lokomotywy spalinowe. Na miejscu spotyka starą, zardzewiałą lokomotywę o imieniu Olek oraz jej wagon służbowy o imieniu Anatol. Olek prosi Darka o pomoc, a ten przypomina sobie rozmowę z Edkiem i decyduje się pomóc lokomotywie. Udaje im się uciec mimo, że po drodze zatrzymuje ich kierownik stacji. Gdy Pan Szyneczka dowiaduje się o całej sytuacji postanawia odnowić Olka. Następnie posyła go do pracy na linii Kaczora.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści z Railway Series pod tym samym tytułem.

Niejasności

  • Gdy Edek złości się na Darka, jego gwizdek jest uszkodzony.
  • Gdy Darek wjeżdża na teren innej kolei, Marta jest wykolejona.
  • Darek mija Diesla, a potem mija go znowu?
  • Olek mówi, że jemu i Anatolowi zabrakło węgla, ale Anatol jest wagonem służbowym.
  • Gdy Darek wraca do hangaru, nie jest zmęczony mimo, że nie spał przez całą noc.
  • Gdy po rozmowie z zawiadowcą lokomotywy zaczynają gwizdać, wśród dżwięków vwyrażnie słychać dżwięk gwizdka Edka, ale jego samego nigdzie nie widać.Można to wytłumaczyć tym że w tym odcinku Tomek i Edek mają te same dzwięki gwizdków.
  • W ostatniej scenie na końcu pociągu Olka jedzie zwykły wagon służbowy, a powienien jechać Anatol.
  • Na innej kolei spalinowozy raz stoją w jednym miejscu, a raz w innym.
  • Warsztat to w rzeczywistości Hangar w Ffarquhar.
  • Tomek i Edek mają te same dżwięki gwizdków.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Edka i Piotrusia.
  • W polskiej wersji narrator mówi: "Przypomniał sobie historię, którą opowiedział mu Tadek!", a powinien powiedzieć "Przypomniał sobie historię o Tadku, którą opowiedział mu Edek!".
  • W polskiej wersji narrator mówi: "Olek podziękował i odjechał!", ale ten nigdzie się nie ruszył.
  • W amerykańskiej wersji maszynista Darka mówi bez szkockiego akcentu.
  • Olek powinien zostać przemalowany na barwy North Western Railway a nie Great Western Railway

Galeria