FANDOM

-Niebieski parowóz zawsze się spóżnia! | Kuba

KeepingUpwithJames73
Trzymając się z Kubą

Trzymając się z Kubą (ang.Keeping up with James) - jest dwudziestym piątym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Jest zima i cała wyspa zostaje zasypana śniegiem. Lokomotywy mają odśnieżać zasypane tory a ta, która zrobi to najszybciej, otrzyma specjalne zadanie ciągnięcia pociagu z prezentami dla dzieci. Kuba ma razem z Edkiem odśnieżyć tory prowadzące na stację Knapford. Kuba jest zły, gdyż Edek pracuje wolniej niż on. Chwilę póżniej przyspiesza tak bardzo, że niebieska lokomotywa zostaje daleko w tyle. Wkrótce Kuba odkrywa, że dzięki oblodzonym torom można się ślizgać. Póżniej podczas odbierania wagonów pełnych węgla z elektrowni, Edek mówi Kubie by był ostrożny, ale ten go nie słucha. Gdy pociąg zjeżdża z Gabrysiowego Wzgórza, Kuba znowu zaczyna się ślizgać. Pod wzgórzem pociąg wykoleja się. Kuba wypada z szyn, ale Edek zostaje na torach. Pan Szyneczka jest bardzo zły, a Kuba przyznaje się do błędu. Zawiadowca postanawia, że pociąg z prezentami będzie ciągnął Edek, ale obawia się, że sam sobie z nim nie poradzi, gdyż jest to bardzo długi pociąg. Kuba proponuje, że będzie jego lokomotywą pomocniczą, a Pan Szyneczka po długim namyśle się zgadza. Jednak nakazuje by Kuba podczas jazdy robił to co mówi Edek. Kuba podczas jazdy stosuje się do poleceń Edka, a wagony pełne prezentów docierają na czas do dzieci.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Narrator mówi, że wszystkie lokomotywy chciały ciągnąć pociąg z prezentami, ale Gabryś nie wygląda na zadowolonego.
  • W pierszej scenie pokazującej jak Edek i Kuba odśnieżają tory widać, że przednie koła Kuby są wykolejone.
  • Gdy Edek i Kuba ciągnąc pociąg z prezentami zjeżdżają ze wzgórza, Edek mówi do Kuby by hamował, ale koła Kuby nadal się obracają mimo, że narrator mówi, że Kuba hamował.
  • Edek powinien sobie poradzić z sześcioma wagonami pełnymi prezentów.
  • Prezenty dla dzieci powinny być dostarczane w wagonach pocztowych, a nie w wagonach towarowych.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Edka i Kuby.

Galeria

Tomek i przyjaciele s09 25 (233) - Trzymając się z Kubą09:58

Tomek i przyjaciele s09 25 (233) - Trzymając się z Kubą