FANDOM

-O nie! Śniłem na jawie, a teraz jestem spóżniony! | Tomek

S37
Tomek w Toffee

Tomek w Toffee (ang.Sticky Toffee Thomas) - jest osiemnastym odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Gdy Tomek przywozi stoły i krzesła na letnie przyjęcie zauważa dzieci poprzebierane w różne przebrania. Gdy póżniej podczas kąpieli w myjni cały jest pokryty pianą, Piotruś sugeruje mu by pojechał na przyjęcie w przebraniu bańki mydlanej. Tomek go słucha i wyrusza w drogę cały pokryty mydlinami. Niestety piana wpada mu do oczu i nie widzi gdzie jedzie. Uderza prosto w Tobika czekającego przy semaforze i ciągnącego cysternę pełną toffee. Po posprzątaniu bałaganu okazuje się, że w wyniku wypadku Tobik złamał oś i Tomek musi zabrać cysternę z toffee na przyjęcie za niego. Gdy Tomek przejeżdża obok lotniska, zatrzymuje się i obserwuje lądującego Jeremiasza. Zaczyna marzyć o tym, by pojechać na przyjęcie w przebraniu samolotu. Gdy zaczyna rozumieć, że śnił na jawie okazuje się, że jest już bardzo póżno. Pędzi w stronę miejsca, w którym odbywa się przyjęcie tak szybko, że przypadkow zjeżdża na bocznicę i uderza w bufory. Część lepkiego toffee wylewa się z cysterny i brudzi lakier Tomka. Chcąc zdążyć na przyjęcie postanawia pojechać starymi torami. Lokomotywa przedziera się przez krzaki i zarośla, aż w końcu dojeżdża do celu cały pokryty liśćmi i gałęziami drzew przyklejonymi do jego kotła za pomocą lepkiego toffee. Na przyjęciu tylko jedno cieszy się większym powodzeniem niż jabłka w toffee i jest to Tomek w toffee.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Tomek przebywa na lotnisku, jego twarz jest krzywo ustawiona.
  • Zwrotnice przestawia nastawniczy, więc Tomek nie mógłby bez jego pomocy pojechać starymi torami.
  • Mydliny, którymi pokryty jest Tomek wygladają bardzo nierealnie.
  • Bańki mydlane są zbyt duże w porównaniu z Tomkiem.
  • W ostatniej scenie cysterna z toffee znika.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Tobika.
  • W polskiej wersji narrator mówi, że Tomek wjechał w tył Tobika, ale ten wjechał w tył cysterny z toffee.
  • W polskiej wersji narrator się zacina gdy czyta tytuł odcinka.

Galeria