FANDOM

-Zgniotek schował się tutaj bo nie chce dać się umyć! | Tomek

ThomasandScruff33
Tomek i Zgniotek

Tomek i Zgniotek (ang.Thomas and Scruff) - jest szesnastym odcinkiem serii czternastej.

Fabuła

Węch ma dużo pracy na wysypisku śmieci. Jest więc szczęśliwy gdy Tomek mówi mu, że zawiadowca przydzieli mu do pomocy nową lokomotywę. Chwilę póżniej Tomek przyjeżdża do portu gdzie czeka na niego nowa lokomotywa o imieniu Zgniotek. Tomek na jego widok jest bardzo zdziwiony, gdyż Zgniotek jest mały, kanciasty i bardzo niechlujny. Tomek postanawia go umyć dlatego każe mu zostać w porcie, a sam jedzie do myjni po gąbki, szczotki, ścierki i wiadra z wodą. Niebieska lokomotywa szybko odbiera potrzebne rzeczy i wraca do portu. Gdy Zgniotek dowiaduje się, że Tomek chce go umyć, szybko ucieka. Niebieska lokomotywa jedzie za nim.

Wkrótce Zgniotek chowa się na bocznicy. Tomek go zauważa i postanawia zrobić wszystko by ten wyjechał z ukrycia. Wkrótce obok przejeżdża Gabryś ciągnący pociąg pospieszny. Tomek prosi dużą lokomotywę by ta pomogła mu sprawić by Zgniotek wyjechał z bocznicy. Gabryś mówi Zgniotkowi, że gdy wyjedzie z ukrycia będzie mógł zobaczyć jego wagony osobowe. Nowa lokomotywa jednak nie odpowiada i nadal się chowa, a Gabryś odjeżdża. Chwilę póżniej obok przejeżdża Henio. Tomek prosi zieloną lokomotywę by ta pomogła mu sprawić by Zgniotek wyjechał z bocznicy. Henio mówi Zgniotkowi, że gdy wyjedzie z ukrycia będzie mógł zobaczyć jego specjalny węgiel. Nowa lokomotywa jednak nie odpowiada i nadal się chowa, a Henio odjeżdża. Póżniej obok przejeżdża Piotruś ciągnący pociąg pocztowy. Tomek prosi małą lokomotywę by ta pomogła mu sprawić by Zgniotek wyjechał z bocznicy. Piotruś mówi Zgniotkowi, że gdy wyjedzie z ukrycia będzie mógł zobaczyć jego wagony pocztowe. Nowa lokomotywa jednak nie odpowiada i nadal się chowa, a Piotruś odjeżdża. W końcu obok Tomka przejeżdża Węch ciagnący wagony ze śmieciami, a niebieska lokomotywa wpada na pomysł jak sprawić by Zgniotek w końcu wyjechał z ukrycia. Mówi mu, że gdy wyjedzie będzie pracował na wysypisku. Zgniotek od razy wyjeżdża z bocznicy i jedzie za Tomkiem.

Tomek i Zgniotek odbierają śmieci z warsztatu, ze stacji Knapford i kamieniołomu. Następnie zawożą je na wysypisko śmieci, gdzie nową lokomotywę poznaje Węch.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • W tym odcinku Henio potrzebuje do jazdy specjalnego węgla, ale po wypadku w odcinku Latający Pikling Henio został przebudowany i nie potrzebuje już do jazdy specjalnego węgla.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Piotrusia, Węcha i Zgniotka.
  • W polskiej wersji w jednej scenie Węch jest błędnie określony przez narratora jako Zgniotek.

Galeria

Tomek i przyjaciele s14 16 (344) - Tomek i Zgniotek (Thomas and Scruff)10:53

Tomek i przyjaciele s14 16 (344) - Tomek i Zgniotek (Thomas and Scruff)