FANDOM

ThomasandtheBigBang36
Tomek i Wielkie Żarty

Tomek i Wielkie Żarty (ang.Thomas and the Big Bang) - jest dziesiątym odcinkiem serii jedenastej.

Fabuła

Tomek otrzymuje nowy gwizdek, który jest bardzo głośny i postanawia jego dżwiękiem przestraszyć inne lokomotywy. Jego pierwszą ofiarą zostaje Radek. Słysząc głośny dżwięk mała lokomotywa podskakuje, a jej ładunek się rozsypuje, ale mimo wszystko Radek uważa straszenie innych lokomotyw gwizdkiem za dobrą zabawę, więc przyłącza się do Tomka. Szybko do zabawy dołączają również Rudik, Sławek i Pan Handel. W końcu Tomek postanawia przestraszyć Piotrusia Sama, co przynosi złe skutki, gdyż ciągnięty przez niego ładunek wpada do kanału. Po rozmowie z chudym zawiadowcą Tomek postanawia naprawić swój błąd i pomaga małym lokomotywom posprzątać powstały z jego winy bałagan. Po tym wszystkim Pan Patyczek stwierdza, że Tomek jest bardzo zabawną lokomotywą.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W tym odcinku Kuba po raz trzeci obraca się na obrotnicy. Za pierwszym razem obracał się w odcinku Parowozy i Obrotnice z serii pierwszej, a za drugim w odcinku Pszczoły z serii trzeciej.
  • Angielski tytuł tego odcinka "Thomas and the Big Bang" oznacza po polsku "Tomek i Wielki Wybuch", co jest odniesieniem do teorii wielkiego wybuchu, po którym powstał wszechświat miliardy lat temu.

Niejasności

  • Sławek, Radek i Pan Handel nie powinni być na tyle głupi, by bawić się kosztem innych.
  • Gdy Piotruś Sam uderza w bufory, wypada z szyn, ale w następnej scenie nadal na nich stoi.
  • Na końcu odcinka Piotruś Sam ma twarz Damiana.
  • Mąka nie powinna być przewożona w otwartych wagonach towarowych.
  • Pan Patyczek posiada już swój nowy rower, którego nie otrzyma aż do odcinka Dzyń-Dzyń.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Radka, Pana Handla, Piotrusia Sama i Rudika.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Pan Handel ma na imię Pan Hendel.

Galeria