FANDOM

-Tubiarz się zgubił! I to z mojej winy! | Tomek

ThomasandtheTuba20
Tomek i Tuba

Tomek i Tuba (ang.Thomas and the Tuba) - jest pierwszym odcinkiem serii ósmej.

Fabuła

Pani Szyneczka ma urodziny, a Tomek ma zabrać orkiestrę dętą na specjalne przyjęcie dla niej. Przyjeżdża na stację Knapford aby odebrać członków orkiestry, ale wyrysza w drogę tak szybko, że zapomina zabrać tubiarza. Mężczyzna postanawia nie czekać na powrót Tomka, tylko na własną rękę dotrzeć na przyjęcie. Korzysta z pomocy Eli, Berci oraz Tadka, dzięki czemu powoli jedzie w stronę miejsca, w którym ma się odbyć przyjęcie. 

Wkrótce Tomek odkrywa, że nie zabrał ze sobą tubiarza. Wraca na stację, ale mężczyzny już tam nie ma. Szuka go po całej wyspie. W końcu za radą przyjaciół, postanawia nasłuchiwać dźwięku tuby. Dzieki temu szybko odnajduje tubiarza, który podróżuje na pokladzie Tadka. Tubiarz przesiada się do pociągu Tomka, dzięki czemu szybko dojeżdza na przyjęcie dla żony zawiadowcy. Występ orkiestry wszystkim się bardzo podoba.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Narrator określa ładownię Eli, jako przyczepę.
  • Narrator mówi, że Tomek i wagony Piotrusia wykoleiły się, ale Tomek się nie wykoleił.
  • W kilku zbliżeniach kamery, mechanizm twarzy i oczu Eli jest widoczny w oknie jej kabiny.
  • Tubiarz powinien podróżować w kabinie Eli, a nie w jej ładowni.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Piotruś ma na imię Piotrek, a Hubcio ma na imię Hipek.

Galeria