FANDOM

-Zepchnięty na boczny tor i to na swojej własnej linii! | Tomek

ThomasandStepney42
Tomek i Stefcio

Tomek i Stefcio (ang.Thomas and Stepney) - jest szesnastym odcinkiem serii czwartej.

Fabuła

Tomek jest przekonany, że jego linia jest najbardziej znana na świecie. Piotruś mówi mu, że już niedługo kolej grubego zawiadowcy odwiedzi lokomotywa o imieniu Stefcio, która pracuje na równie znanej linii. Tymczasem Stefcio cieszy się, że będzie mógła dla odmiany pracować w innym miejscu. W dniu wizyty dzwonkowej lokomotywy Tomek staje się zazdrosny i odjeżdża przed przybyciem gościa nie chcąc się z nim przywitać. Inne lokomotywy serdecznie witają Stefcia, który od razu zaczyna przetaczać wagony z Kaczorem na bocznicy. Następnie Stefcio ciagnie specjalny pociag. Tomek musi mu zjechać z drogi co go bardzo złości. Następnego rana niebieska lokomotywa wciąż jest zła, ale Stefcio zaczyna się nim zachwycać. Tomek przestaje się złościć i opowiada dzwonkowej lokomotywie o swojej linii.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści "Specjalny Pociąg Stefcia" z Railway Series.
  • W polskiej wersji ten odcinek tak naprawdę nosi tytuł "Tomek i Sebcio".
  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł "Tomek i Stepney".

Niejasności

  • Gdy Stefcio pracuje z Kaczorem, ma dżwięk gwizdka Księcia.
  • Gdy lokomotywy czekają na przybycie Stefcia, widać cysternę ze smołą stojącą za Heniem i Gabrysiem, która jest oparta na innej cysternie ze smołą.
  • Tomek nie stał na torach po których jechał Stefcio, więc nie musiał zjeżdżać na bocznicę.
  • Jeden pasażer nie powinien potrzebować dwóch wagonów.
  • W amerykańskiej wersji Stefcio ma inny dżwięk gwizdka.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Kaczor ma na imię Kaczorek, a Stefcio ma na imię Sebcio.

Galeria