FANDOM

-Gruby Zawiadowca wybrał mnie bo jestem tak czerwony jak rakieta i dwa razy większy! | Kuba

ThomasandtheFireworkDisplay61
Tomek i Pokaz Sztucznych Ogni

Tomek i Pokaz Sztucznych Ogni (ang.Thomas and the Firework Display) - jest jedenastym odcinkiem serii ósmej.

Fabuła

Tomek jest zdenerwowany gdy to Kuba, a nie on dostaje zadanie dostarczenia fajerwerków na pokaz sztucznych ogni. Wykonując swoje zadanie Kuba nagle się psuje i staje w miejscu, a Tomek przybywa mu na ratunek. Dwie lokomotywy jadąc nocą zatrzymują się przed semaforem wskazującym czerwone światło. Uświadamiają sobie, że pokaz został odwołany, a Gabryś zabiera dzieci do domu. Maszynista Tomka w ostatniej chwili wypuszcza w powietrze fajerwerki, co ma być sygnałem dla Gabrysia. Światło zmienia się na zielone, dzieci wracają na stację, a pokaz sztucznych ogni odnosi ogromny sukces.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Tomek przejeżdża obok pola ze stogami siana, Ania i Klara wyglądają staro mimo, że zostały odmalowane w odcinku Wakacje Grubego Zawiadowcy.
  • Kuba wracał na stację Knapford, a Tomek wyruszył w przeciwną stronę w celu odnalezienia go, ale gdy Tomek znajduje przyjaciela, podjeżdża do niego z niewłaściwego kierunku.
  • Nastawniczy powinien usłyszeć gwizdki lokomotyw i zmienić sygnał.
  • Nie ma żadnej wzmianki o tym dlaczego Kuba się zepsuł.
  • Gdy maszynista Tomka odpala fajerwerki widać, że do ich wystrzału jest używany cienki drut.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Gabryś ma na imię Gordon.

Galeria