FANDOM

ThomasAndTheBillboard35
Tomek i Plakat

Tomek i Plakat - jest pierwszym odcinkiem serii dwunastej. Jego polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż odcinek nie został wyemitowany w Polsce.

Fabuła

Przy stacji Knapford ma zostać powieszony plakat przedstawiający lokomotywy grubego zawiadowcy. Lokomotywy gromadzą się przed hangarem, a fotograf robi im zdjęcie na plakat. Diesel przypadkowo staje tak, że Tomka nie widać na zdjęciu. Gdy niebieska lokomotywa odbiera gotowy plakat, zauważa, że nie widać jej na zdjęciu. Tomek stwierdza, że spalinowóz zasłonił go specjalnie. Niebieska lokomotywa wioząc plakat, tak bardzo się złości, że zjeżdża na bocznicę i uderza w bufory. Plakat spada z wagonu i ląduje w rzece. Tomek jest zadowolony, gdyż teraz fotograf będzie musiał wykonać nowe zdjęcie. Fotograf zgadza się wykonać nowe zdjęcie i prosi Tomka by ten powiedział innym lokomotywom by te przyjechały do hangaru. Martwi się jednak, że Diesel znowu go zasłoni, dlatego postanawia nie mówić spalinowozowi o nowym zdjęciu. Lokomotywy ponownie gromadzą się w hanagarze. Tuż przed zrobieniem zdjęcia przez fotografa, zjawia się Diesel. Na widok fotografa, gwałtownie hamuje w wyniku czego jego wagony wykolejają się. Tomek przyznaje się, że celowo nie powiedział Dieslowi o zdjęciu i przeprasza go za to. Diesel zapewnia go, że zasłonił go niespecjalnie i dołącza do reszty lokomotyw, a fotograf robi zdjęcie. Tym razem spalinowóz nie zasłania Tomka, a niebieska lokomotywa w ramach zadośuczynienia pozwala spalinowozowi odebrać nowy plakat. Wkrótce zostaje on powieszony przy stacji Knapford.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • To jest pierwszy odcinek, w którym zastosowano elementy techniki CGI.

Niejasności

  • Henio ma twarz Gabrysia gdy wraz z Edkiem wjeżdża na stację Knapford.
  • W czasie gdy fotograf robi drugie zdjęcie, Henio i Gabryś zamieniają się miejscami.
  • Gdy kamera pokazuje po raz pierwszy plakat, jedna z lin owiniętych wokół niego obejmuje twarz Gabrysia, ale chwilę póżniej lina znajduje się pomiędzy nim a Kubą.
  • Diesel jest na plakacie,mimo że nie należy do parowej drużyny.
  • Podcza prezentacji plakatu widać, że Henio ma twarz Gabrysia
  • Umieszczenie zdjęcia na plakacie powinno zając więcej czasu niż jeden dzień.
  • Nie ma żadnej wzmianki o tym co się stało ze starym plakatem.
  • W pierwszej scenie w oknach wagonów Gabrysia widać odbicie wyposażenia studia.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka i Diesla.

Galeria