FANDOM

-Nie zbliżaj się do nowej lokomotywy, Nikusia! Spalinowozy namówiły go by zderzał się z parowozami! | Piotruś

ThomasAndTheNewEngine43
Tomek i Nowa Lokomotywa

Tomek i Nowa Lokomotywa (ang.Thomas and the New Engine) - jest jedenastym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Na wyspę Sodor przybywa nowa lokomotywa o imieniu Nikuś, która jest parowozem mimo, że przypomina spalinowóz. Tymczasem nastawniczy mówi Tomkowi, że pobliski most jest uszkodzony i prosi go by przywiózł materiał potrzebny do jego naprawy. Na bocznicy Nikuś próbuje doczepić się do wagonów, a Arek i Bartek mu dokuczają. Wtedy przybywa Tomek i zauważa na bocznicy wszystkie trzy lokomotywy. Zaczyna się domyślać, że nowa lokomotywa przyjażni się w najlepsze ze spalinowozami.

Póżniej na stacji Knapford Tomek spotyka Kubę i mówi mu, że widział jak Nikuś śmiał się razem z Arkiem i Bartkiem. Póżniej Kuba spotyka Edka i przekazuje mu wcześniej usłyszaną wiadomość. Następnie Edek przekazuje ją Piotrusiowi dodając od siebie, że Nikuś nie zamierza przyjażnić się z parowozami. W końcu Piotruś przekazuje wiadomość Emilce i dodaje od siebie, że spalinowozy namówiły nową lokomotywę by zderzała się z każdym parowozem, którego spotka.

Na stacji Abbey Pan Szyneczka mówi Tomkowi by powiedział innym lokomotywom by nie zbliżały się do uszkodzonego mostu. Chwilę póżniej słyszy gwizdek zbliżającej się lokomotywy. Okazuje się nią Nikuś ciągnący Anię i Klarę. Tomek jest zły, że ten bez jego zgody zabrał jego wagony. Następnie przyjeżdża Emilka. Mówi nowej lokomotywie, że nie zamierza się z nią przyjażnić, gdyż wie, że będzie się zderzała z każdym napotkanym parowozem. Tomek już niczego nie rozumie.

Gdy Nikuś odjeżdża Tomek pyta się Emilkę skąd dowiedziała się o zamiarach Nikusua. Ta twierdzi, że powiedział to on sam, a ten szybko wyjaśnia nieporozumienia. Wtedy na stację wjeżdża Tobik i mówi, że Henio widział jak Arek i Bartek okropnie się zachowywali wobec Nikusia na bocznicy. Emilka jest w szoku, a Tomek uświadamia sobie, że Nikuś wyruszył w stronę uszkodzonego mostu, więc szybko rusza za nim w pościg. Gdy dojeżdża na miejsce zauważa, że nowa lokomotywa ledwo stoi na krawędzi mostu. Tomek bez zastanowienia wjeżdża na most, podczepia się do pociagu i ratuje Nikusia, Anię i Klarę. Następnie przeprasza nową lokomotywę na swoje zachowanie, a Nikuś czuje, że ma w Tomku prawdziwego przyjaciela.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Piotruś rozmawia z Emilką, jego twarz jest ustawiona krzywo.
  • Edek jest lokomotywą, która rozprzestrzenia plotki o Nikusiu, ale Edek jest jedną z przyjaznych lokomotyw.
  • Kuba nie powinien przejechać pod uszkodzonym mostem i wiszącą na jego krawędzi lokomotywą.
  • Pan Szyneczka powinien powierzyć rolę ostrzegania lokomotyw zawiadowcy stacji, a nie Tomkowi.
  • Nastawniczy powinien powiedzieć Nikusiowi, że most przed nim jest uszkodzony.
  • W tym odcinku Tomek nie ma kłopotów z przewożeniem cześci do naprawy uszkodzonego mostu, ale w filmie Jak Lokomotywy Uratowały Lotnisko miał z tym duże kłopoty.
  • Nikuś ma dżwięk gwizdka Olka.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociagu Tomka.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki