FANDOM

ThomasandtheFatControllersEngines
Tomek i Lokomotywy Grubego Zawiadowcy

Tomek i Lokomotywy Grubego Zawiadowcy - to trzydziesta dziewiąta książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Kłopoty z Ptakami

Zawiadowca mówi swoim lokomotywom, że już wkrótce odbędzie się wielka uroczystość z okazji pięćdziesiątej rocznicy otwarcia ich kolei. Gabryś jest pewny, że to on zostanie wybrany do odebrania ważnych gości i zabrania ich na miejsce uroczystości, ale zawiadowca wybiera Pippa i Emmę. Póżniej Gabryś ciągnie pociąg pospieszny i gdy przejeżdża przez tunel zauważa lecące w jego kierunku stado ptaków. Gabryś gwałtownie hamuje, ale jest zapóżno. Jeden z ptaków ląduje na przedzie lokomotywy i uszkadza jej przewód hamulcowy.

Edek i Pole Kapusty

Edek ciągnąc swój pociąg stara się nadrobić czas stracony przez Kubę. Gdy przejeżdża obok pola, na którym rośnie kapusta, jego koło odpada i przetacza się na pole. Lokomotywa nie zdaje sobie sprawy z tego co się stało i jedzie dalej. Koło Edka leżące na polu obok rosnącej na nim kapusty znajduje póżniej gospodarz.

Króliki

Zawiadowca dowiaduje się, że przez tory w pobliżu stacji Dryaw często przebiegają króliki. Każe swoim lokomotywom jechać nie szybciej niż 15 km/h na tym odcinku. Dzień przed wejściem decyzji zawiadowcy w życie Tomek jedzie na stację Dyaw i zatrzymuje się na widok stojącego na torach królika. Zwierzę nie chce się usunąć więc Piotruś zabiera Anię i Klarę do domu, a robotnicy pomagają Tomkowi przegonić królika z torów.

Wielki Jubileusz

Nadchodzi dzień, w którym ma się odbyć uroczystość z okazji kolejnej rocznicy otwarcia kolei. Koło Edka zostaje naprawione i to on dostaje zadanie eskortowania Pippa i Emmy, którzy mają przywieść ważnych gości na stację. Edek i lokomotywy z linii bocznej popełniają kilka błędów. Na szczęście błędy te nie psują uroczystości, a jeden z ważnych gości pochodzących z rodu królewskiego chwali wszystkie lokomotywy grubego zawiadowcy.

Postacie

Galeria

Kłopoty z Ptakami

Edek i Pole Kapusty

Króliki

Wielki Jubileusz

Okładki