FANDOM

-Mogłaby Pani wymyślić historię o skarbie piratów! | Tomek

ThomasandtheStoryteller73
Tomek i Gawędziarka

Tomek i Gawędziarka (ang.Thomas and the Storyteller) - jest pierwszym odcinkiem serii jedenastej.

Fabuła

Na wyspie Sodor ma zostać otwarta nowa biblioteka. Na jej otwarcie ma przybyć sławna gawędziarka, która ma napisać opowieść. Tomek ma pokazać jej najpiękniejsze miejsca, by dać jej natchnienie do napisania historii. Lokomotywa postanawia pokazać jej zatokę piratów, ale po drodze spotyka Kubę, który się zepsuł. Zabiera go i jego wagony na stację Maithwaite przez co nie ma czasu na udanie się do zatoki.

Tomek postanawia zamiast do zatoki, zabrać gawędziarkę do ruin zamku, ale po drodze spotyka Emilkę, której zepsuł się gwizdek. Tomek zabiera ją i jej wagony do piekarni przez co nie jedzie do zamku. Postanawia zamiast do zamku, zabrać gawędziarkę do mglistej doliny, ale po drodze spotyka Piotrusia, którym utknął w wodzie. Pomaga mu, przez co nie jedzie do doliny.

W końcu Tomek uświadamia sobie, że jest już tak póżno, że nie zdąży pokazać gawędziarce najpiękniejszego miejsca na wyspie przed otwarciem biblioteki. Na szczęście gawędziarka ma pomysł i postanawia napisać opowieść o tym jak Tomek pomógł swoim przyjaciołom w potrzebie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Narrator mówi, że Tomek wyciągnął Piotrusia z wody, ale ten go wypchnął z wody.
  • Kuba, Piotruś i Emilka są obecni na uroczystym otwarciu biblioteki, ale ci powinni przebywać w warsztacie.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Emilki.

Galeria