FANDOM

-Wyglądam jeszcze lepiej niż w zeszłym roku! | Kuba

ThomasandtheColours4
Tomek i Barwy Klubowe

Tomek i Barwy Klubowe (ang.Thomas and the Colours) - jest dwudziestym drugim odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Na wyspie ma się odbyć mecz. Szkolna drużyna piłkarska z wyspy Sodor ma zagrać z drużyną z lądu. Lokomotywa, która pierwsza wykona swoją pracę ma w nagrodę zabrać drużynę na boisko. Tomek bardzo się stara, ale swoją pracę pierwszy wykonuje Kuba. Jest zdenerwowany widząc, że czerwona lokomotywa została udekorowana zielonymi flagami. Tomek przez cały dzień próbuje skłonić Kubę by ten pozwolił mu zabrać drużynę na mecz za niego, ale ten za każdym razem się nie zgadza. W końcu Tomek postanawia zrobić mu na złość i namawia nastawniczego by ten przestawił zwrotnicę w wyniku czego Kuba zjeżdża na stary, zarośnięty tor. Gdy czerwona lokomotywa wyjeżdża z krzaków okazuje się, że wszystkie zdobiące go flagi zostały uszkodzone. Widząc smutnego przyjaciela, Tomek zaczyna rozumieć, że żle postąpił i jedzie po pomoc. Po drodze spotyka zepsutą Bercię, która wiozła drużynę piłkarską do Kuby. Drużyna wsiada do Ani i Klary, a Tomek zabiera ją do Kuby. Tam dzieci na nowo dekorują czerwoną lokomotywę flagami i szalikami. Po meczu Tomek pyta Kubę czy w przyszłym roku pozwoli mu zabrać drużynę piłkarską na mecz. Ten sią zgadza, ale pod warunkiem, że Tomek skończy pracę przed nim.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy narrator mówi, że w zeszłym roku drużynę zabrał Kuba, twarz Kuby jest ustawiona krzywo.
  • Gdy Tomek zatrzymuje się obok Kuby przy semaforze, jego twarz jest ustawiona krzywo.
  • W polskiej wersji bocznica, na której Tomek spotyka Kubę jest określona jako Przesiadkówek.

Galeria