FANDOM

-Uratowałeś moją nową stację! Jesteś bardzo dzielną i użyteczną lokomotywą! | Pan Szyneczka

ThomasSavestheDay9.png
Tomek Spieszy na Ratunek

Tomek Spieszy na Ratunek (ang.Thomas Saves the Day) - jest szóstym odcinkiem serii ósmej.

Fabuła

Na Wyspie Sodor rozpoczyna się budowa nowej stacji. Po przybyciu na miejsce budowy, Pan Szyneczka mówi Tomkowi, że Ania i Klara trafią na pewien czas do warsztatu. Tomek się martwi gdyż uważa, że tylko dzięki swoim wagonom umie pokonać trudny zakręt w pobliżu stacji. Następnego dnia zabiera z bocznicy inne wagony i wiezie robotników na miejsce budowy. Gdy dojeżdża do trudnego zakrętu, nerwowo przyspiesza i wykoleja się. Po posprzątaniu bałaganu Tomek wraca do domu, gdy nagle zauważa pędzące w kierunku nowej stacji uciekajace wagony. Tomek rusza w poscig i szybko je wyprzedza ale zbliża się do trudnego zakrętu. Gdy do niego dojeżdża przypomina sobie rady Ani i Kalry i zwalnia. W końcu udaje mu się pokonać zakręt, ale uciekającym wagonom też się udaje. Tomek ostrzega nastawniczego o niebezpieczeństwie, a ten przestawia zwrotnicę. Wagony trafiają na bocznicę i wykolejają się, a stacja jest uratowana. Jej otwarcie odnosi sukces, a Tomek stwierdza, że trudny zakręt nie jest już trudny.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • To, że nastawniczy musi przestawić zwrotnicę by zapobiec niebezpieczeństwu jest nielogiczne, ponieważ wagony przejechałyby przez stację i nie wyrządziłyby żadnych szkód.
  • Wagony jadąc z taką prędkością, powinny się wykoleić na trudnym zakręcie.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Hubcio ma na imię Hipek.
  • W polskiej wersji w jednej scenie narrator mówi, że Tomek zatrąbił, a powinien powiedzieć zagwizdał.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki