FANDOM

-Nie zobaczę wesołego miasteczka, jeśli Gospodarz Maciej zaraz nie przyjedzie! | Tomek

ThomasTriesHisBest5
Tomek Bardzo się Stara

Tomek Bardzo się Stara (ang.Thomas Tries his Best) - jest trzynastym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Lokomotywy są bardzo przejęte, gdyż na wyspę przyjechało wesołe miasteczko. Najbardziej podekscytowany jest Tomek. Niestety w dniu otwarcia wesołego miasteczka otrzymuje on ważne zadanie. Ma odebrać ze stacji Dryaw kurczaki gospodarza, a następnie zabrać je do portu. Tomek dojeżdża na stację i dowiaduje się, że Gospodarz Maciej się spóżni, gdyż musi wymienić oponę w swoim samochodzie. Tomek na niego czeka, ale ten się długo nie zjawia. Po rozmowie z Kubą, Tomek postanawia, że pojedzie zobaczyć wesołe miasteczko i wróci na stację gdy gospodarz już będzie.

Tomek jedzie do wesołego miasteczka. Nagle uświadamia sobie, że gospodarz może zjawić się na stacji pod jego nieobecność, że po drodze może zatrzymać go semafor oraz, że może się spóżnić przez co zawiadowca będzie na niego zły. Niebieska lokomotywa wraca na stację. Gdy gospodarz w końcu się zjawia, jest już wieczór. Tomek odbiera kurczaki i jedzie w stronę portu. Na stacji Abbey Tomek spotyka Gabrysia. Coraz bardziej pragnie wykonać swoje zadanie jak najszybciej aby zdążyć na otwarcie miasteczka. Postanawia szybko jechać za Gabrysiem mając nadzieję, że wtedy dojedzie do celu szybciej. Nagle światło na semaforze zmienia się na czerwone. Tomek gwałtownie się zatrzymuje w wyniku czego kury wpadają w popłoch. Tomek przypomina sobie, że miał jechać wolno. Niebieska lokomotywa jedzie więc powoli do celu. Gdy w końcu dojeżdża do portu, jest już noc. Tomek wie już, że nie zobaczy otwarcia wesołego miasteczka.

Wtedy do portu docierają ważne wieści. Okazuje się, że w wesołym miasteczku zepsuł się generator prądu, który zasilał atrakcje miasteczka. Tomek zabiera na miejsce nowy. Dzięki nowemu generatorowi wesołe miasteczko zostaje otwarte. Tomek jest bardzo szczęśliwy, że mimo wielu przeciwności losu może być w tym miejscu.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Na początku odcinka Tomek ma dżwięk gwizdka Piotrusia.
  • W pobliżu gospodarstwa znajduje się peron, więc Gospodarz Maciej nie musiał jechać na stację Dryaw.
  • Tomek nie musiał czekać na Gospodarza Macieja, gdyż wagony z kurczakami czekały już na stacji.
  • Do zasilania wesołego miasteczka nie wystarczy jeden generator prądu.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Tomka.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Piotruś ma na imię Piotrek, a Karolek ma na imię Żurawek.

Galeria