FANDOM

-W każdym razie, niebieski to jedyny odpowiedni kolor dla naprawdę wspaniałej lokomotywy. Wszyscy to wiedzą! | Tomek

Thomas,PercyandtheCoal40
Tomek, Piotruś i Węgiel

Tomek, Piotruś i Węgiel (ang.Thomas, Percy and the Coal) - jest pierwszym odcinkiem serii drugiej.

Fabuła

Tomek uważa ,że ma najpiękniejszy kolor na Wyspie Sodor, ale inni zaczynają w to wątpić gdy ten z winy Piotrusia zostaje obsypany węglem. Tomek nie rozmawia z przyjacielem przez cały dzień, ale jest zadowolony gdy Piotruś traci nad sobą kontrolę i wpada na stos węgla. Tej nocy dwaj przyjaciele godzą się.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek jest oparty na opowieści z Railway Series pod tym samym tytułem.
  • Ten odcinek zastąpił niewyemitowany odcinek Zaginiony Wagon, który Britt Allcroft uznała za zbyt trudny do zrozumienia dla dzieci.
  • W polskiej wersji tak naprawdę ten odcinek nosi tytuł "Tomek, Piotrek i Węgiel".

Niejasności

  • Na początku za Tomkiem jedzie Klara a nie Ania.
  • Gdy narrator mówi: "Póżniej Tomek odpoczywał...", jego twarz jest ustawiona pod złym kątem.
  • Gdy Tomek jest czyszczony za hangarem widać ruszający się cień, prawdopodobnie należący do kogoś z ekipy. Również oczy Tomka są ustawione nie równo względem siebie.
  • Gdy Tobik podjeżdża do Ani i Klary jest nachylony do tyłu, jego twarz jest opadnięta, a za jego okiem widać kawałek plasteliny.
  • Gdy Tobik przejeżdża z Anią i Klarą obok budki dróżnika na samej górze ekranu widać wyposażenie studia.
  • Gdy Tomek jest czyszczony jeden z wagonów tuż przed kamerą jest w stylu używanym w serii pierwszej.
  • Gdy Piotruś mówi, że zawsze był zielony jego oczy są ustawione nierówno względem siebie.
  • Gdy Piotruś wjeżdża w stos węgla jest pokazane jak ramię semafora opada w dół. Wtedy w czerwonym świetle tego semafora widać odbicie wyposażenia studia.
  • Mało znane zdjęcie pokazuje ,że gdy Tomek, Ania i Klara przejeżdżają obok młyna do symulacji wody jest używana czarna folia.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki