FANDOM

-Nie wiem jak wam dziękować! Czuję się wspaniale! | Stary Wolny Wagon

Thomas,PercyandOldSlowCoach34
Tomek, Piotruś i Stary Wolny Wagon

Tomek, Piotruś i Stary Wolny Wagon (ang.Thomas, Percy and the Old Slowcoach) - jest szesnastym odcinkiem serii piątej.

Fabuła

Pewnego wiosennego poranka Tomek, Piotruś i Kuba rozmawiają o zbliżających się wakacjach. Kuba mówi, że jest zmęczony pracą na wybrzeżu i aż się pali aby pojechać na wieś. Następnie Kuba jedzie odebrać cysterny z paliwem, a Tomek i Piotruś zabierają puste wagony na złomowisko. Na bocznicy zauważają stary wagon osobowy o imieniu Stary Wolny Wagon. Kierownik złomowiska mówi Tomkowi i Piotrusiowi, że wagon wkrótce zostanie oddany na złom. Lokomotywy postanawiają mu pomóc, ale nie wiedzą jak to zrobić.

Tymczasem Kuba ciągnie cysterny z paliwem. Nie wie, że jedna z cystern przecieka. Dym z jego komina doprowadza do wybuchy pożaru. Kuba zjeżdża na bocznicę i odczepia się od cystern. Strażakom udaje się ugasić pożar. Wtedy zjawiają się Tomek i Piotruś. Piotruś żartuje z Kuby przypominając mu, że rano powiedział mu, że aż się pali aby pojechać na wieś.

Tomek i Piotruś chwilę póżniej uzupełniają na stacji na wybrzeżu zapas wod. Nagle słyszą alarm. Okazuje się, że znowu wybuchł pożar. Tym razem pali się barak robotników. Strażakom kończy się woda, ale dzięki pomysłowości Tomka i Piotrusia, pożar zostaje ugaszony. Robotnicy nie mają jednak gdzie mieszkać. Tomek i Piotruś sugerują aby odnowić Stary Wolny Wagon, aby robotnicy mogli w nim zamieszkać. Zawiadowca się zgadza i wagon zostaje odnowiony. Piotruś i Tomek zabierają go na wybrzeże. Wszyscy stwierdzają, że nie jest on ani stary, ani wolny, tylko naprawdę użyteczny.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Niektóre elementy fabuły tego odcinka mogły zaczerpnięte z opowiadania magazynowego Pożar.
  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł "Tomek, Percy i Stary Powolny Wagon".

Niejasności

  • Gdy kamera pokazuje po raz pierwszy Stary Wolny Wagon, na torach obok nie stoi Piotruś i jego wagony.
  • To było by niebezpieczne odłączyć Kubę od kilku palących się cystern.
  • Paliwa nie gasi się wodą, gdyż wtedy ogień jeszcze bardziej się rozprzestrzenia.
  • W rzeczywistości odnowienie Starego Wolnego Wagonu zajęłoby więcej czasu.

Galeria