FANDOM

-Witaj Gabrysiu! Żeganaj Gabrysiu! | Tomek

ThomastheJetEngine19
Tomek, Odrzutowa Lokomotywa

Tomek, Odrzutowa Lokomotywa (ang.Thomas the Jet Engine) - jest dwudziestym drugim odcinkiem serii szóstej.

Fabuła

Gabryś chwali się, że jest najszybszą lokomotywą na wyspie Sodor. Tomek i Kuba bezskutecznie próbują uświadomić mu, że najważniejsza jest użyteczność. Tego samego dnia zawiadowca każe Tomkowi odebrać z portu silnik odrzutowy i dostarczyć go na lotnisko. Tomek marzy o tym, aby chociaż raz jechać z taką prędkością jak Gabryś.

Tomek przyjeżdża do portu, aby odebrać silnik odrzutowy, który został załadowany na wagon platformowy. Gdy Tomek podczepia się do wagonu z silnikiem, zaczyna pospieszać Karolka. Dźwig się złości i zaczyna machać swoim ramieniem. Jego hak uderza w przycisk silina, który go uruchamia. Silnik wystrzeliwuje Tomka przed siebie. Lokomotywa wyjeżdża z portu, nie może się zatrzymać i jedzie coraz szybciej. Po pewnym czasie szybka jazda zaczyna mu się podobać. Tomek szybko przejeżdża obok Kuby, Henia i Piotrusia, strasząc ich. W końcu udaje mu się także wyprzedzić zdziwionego Gabrysia. Tomek odzyskuje kontrolę nad sobą, dopiero wtedy gdy silnikowi kończy się paliwo. 

Tomek wjeżdża na stację. Lokomotywy śmieją się z Gabrysia, który nie jest już najszybszą lokomotywą na wyspie. Gabryś zawstydzony odjeżdża ze stacji.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Kuba mówi: "Prędkość to nie wszystko!", jego hamulec na przedzie jest uszkodzony.
  • Gdy Piotruś mówi: "A co to jest silnik odrzutowy?", na ubraniu Pana Szyneczki widać odciski palców.
  • Gdy Gabryś mówi: "Wy, wolne lokomotywy nigdy tego nie zrozumiecie!", w oknie Piotrusia widać przewód.
  • Gdy Tomek wjeżdża do portu, łańcuchy obejmują wagon z silnikiem odrzutowym, ale gdy Karolek uruchamia silnik łańcuchy znikają. Nie jest możliwe by silnik został tak szybko wyładowany.
  • Gdy Tomek przejeżdża przez stację Lower Tidmouth, ludzie na peronie stoją w rozsypce, ale w następnej scenie są stoją blisko siebie.
  • Gdy silnik odrzutowy zaczyna się uruchamiać, przy torach obok niego stoją trzy skrzynie, ale dwie sceny póżniej obok torów stoją tylko dwie skrzynie.
  • Gdy Tomek mija Kubę, przód Kuby jest uniesiony w górę.
  • Gdy Tomek przejeżdża pod mostem widać, że tory w tle kończą się w krzakach.
  • Gdy Bercia obserwuje pędzącego Tomka widać, że tory po których jedzie Tomek kończą się w krzakach.
  • Gdy Tomek wyprzedza Gabrysia, tory przed nim kończą się w krzakach.
  • Gdy Gabryś przejeżdża pod mostem widać, że daleko w tle Tomek stoi przez chwilę w miejscu.
  • Hałas wydawany przez silnik odrzutowy wynosi 150 decybeli, więc to jest niemożliwe by Gabryś nie usłyszał Tomka zmierzającego w jego kierunku.
  • Pan Szyneczka każe Tomkowi zabrać silnik na lotnisko, ale ten zawozi go na stację Knapford.
  • Gdy silnikowi odrzutowemu kończy się paliwo widać, że jest w środku pusty.
  • Tomek wyprzedził Gabrysia, ale Gabryś dojechał na stację Knapford pierwszy.
  • Tomek twierdzi, że chciałby jeżdzić tak szybko jak Gabryś, ale w odcinku Tomek i Gabryś wyrażnie stwierdził, że nienawidzi szybkiej jazdy.
  • Gdy Piotruś mówi: "Gabryś nie musi jeździć tak szybko jak odrzutowiec!", dach jego kabiny jest uniesiony.
  • Gdy Kuba mówi: "Chociaż od gorącego powietrza...", brakuje mu górnej części hamulca na przedzie.
  • Tomek jadąc tak szybko powinien się wykoleić na zakrętach.
  • Silnik odrzutowy nie powinien być przewożony z paliwem, a jego włącznik powinien być zabezpieczony.
  • W polskiej wersji narrator w jednej scenie błędnie określa silnik odrzutowy jako silnik odrzucowy.
  • W polskiej wersji Bercia nic nie mówi, podczas gdy w angielskiej wersji zachęca Tomka do wyścigu.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki