FANDOM

-Jestem tylko tramwajem parowym! Ekspres jest dla mnie za ciężki! | Tobik, Zielony Zawiadowca, Seria 10

TobikCGI
Tobik
  • Numer: 7
  • Klasa: LNER J70 0-6-0
  • Konstruktor: James Holden
  • Budowniczy: Stratford Works
  • Konfiguracja: 0-6-0T
  • Data Budowy: 1914r.
  • Data Przybycia na Wyspę Sodor: 1951r.
  • Ilość Odcinków: 134/414

Tobik (ang.Toby) - jest tramwajem parowym.

Historia

Tobik został zbudowany przez Jamesa Holdena w zakładzie Stratford Works GER w 1914 roku. Początkowo pracował w porcie ze swoimi braćmi, a następnie trafił do pracy na pewnej starej linii.  W 1951 roku linia ta została zamknięta, a Tobik trafił do pracy w kamieniołomie znajdującym się w pobliżu linii Tomka.

Tobik był już stary i był początkowo wyśmiewany przez Kubę ze względu na swój stary wygląd oraz ślady dawnego zaniedbania. Póżniej Kuba zderzył się z cysternami pełnymi smoły, a Tobik za udzielenie mu pomocy został pomalowany na kolor brązowy.

Póżniej Tobik miał kłopoty z nową lokomotywą spalinową o imieniu Marta, która nie chciała słuchać jego rad. Wagony swoim nieznośnym zachowaniem sprawiły, że Marta zmieniła swoje postępowanie na lepsze, a nawet pomogła Tobikowi w potrzebie.

Tobik posiada dwa wagony pasażerskie czyli Hanię i Victorię oraz wagon bagażowy o imieniu Elsie.

Charakter

W serii telewizyjnej Tobik był początkowo przedstawiony jako stary, ale bardzo pracowity tramwaj parowy. Nie jest tak silny jak inne lokomotywy, ale zawsze stara się jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Jest na tyle rozważny, że potrafi zapanować nad sprawiającymi kłopoty wagonami.

Od serii ósmej Tobik staje się bardziej strachliwy. Myślał że Pan Szyneczka odda go do muzeum. Mimo wszystko Tobik nadal jest mądry, rozsądny i pracowity. Lubi słuchać śpiewu ptaków.

Prototyp

Tobik opiera się na tramwaju parowym GNER J70 0-6-0T.

Wygląd

W Railway Series Tobik był początkowo pomalowany na kolor brązowy, ale po przybyciu do pracy na kolei North Western Railway został przemalowany na kolor brązowy z szarą podszewką. Osłony jego kół są pomalowane na kolor niebieski.

W serii telewizyjnej Tobik był zawsze pomalowany na kolor brązowy. Ma po obu bokach korpusu namalowany żółtą farbą numer "7".

Występy

Railway Series

W Railway Series Tobik wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Tobik wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Tobik wystąpił w:

Ciekawostki

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy: