FANDOM

Buzz,Buzz62

Tidmouth w serii trzeciej

Tidmouth - to miasto położone nad ujściem rzeki Tid, w pobliżu wybrzeża Wyspy Sodor. Miasto liczy 35 000 mieszkańców i jest największym miastem na wyspie. Znajduje się w nim siedziba kolei North Western Railway, a przez miasto przechodzi linia główna kolejowa. Tory kolejowe pomiędzy miastami Tidmouth, Knapford i Elsbridge powstały w 1908 roku po tym jak przewrócone po wichurze drzewa zablokowały drogę i odcieły miasta od reszty świata.

Stacja kolejowa w miasteczku Tidmouth, nazywana Wielką Stacją posiada szklany dach, cztery perony, biuro Pana Szyneczki i biuro zawiadowcy stacji. Przez stację przejeżdża osiem pociągów dziennie. Na tej stacji zatrzymała się królowa Elżbieta II, gdy przybyła na Wyspę Sodor. Na stacji zatrzymuje się zwykle również Gabryś ciągnący ekspres. Mieszkańcy Tidmouth zajmują się budową statków, rybołówstwem i przemysłem ciężkim.

W serii telewizyjnej Tidmouth jako "Wielka Stacja" zostało zastąpione przez stację Knapford, a jako największy port przez port Brendam. Tidmouth posiada jeszcze dwie mniejsze stacje o nazwie Lower Tidmouth i Tidmouth Hault.

Występy

W serii telewizyjnej stacja Tidmouth pojawiła się w drugiej i trzeciej serii.

Została również wspomniana w odcinku Gabryś bez Wody z serii siedemnastej.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki