FANDOM

-Myślałem o moim przyjacielu Gatorze | Piotruś

MissingGator82
Tęsknota za Gatorem

Tęsknota za Gatorem (ang.Missing Gator) - jest trzynastym odcinkiem serii osiemnastej.

Fabuła

Piotruś jest miłą i wesołą lokomotywą, która lubi pracować ze swoimi przyjaciółmi. Pewnego dnia zaczyna mu jednak brakować jego najnowszego przyjaciela, Gatora. Gdy Gator przybył na wyspę, Piotruś myślał, że jest on potworem. Szybko jednak przybysz okazał się miły i przyjazny, a Piotruś został jego przyjacielem. Po pewnym czasie Gator musial jednak opuścić wyspę, a Piotruś do dziś za nim tęskni. Pewnego dnia Piotruś stoi w porcie i patrzy na płynący statek. Ma nadzieję, że wkrótce Gator znowu odwiedzi wyspę Sodor. Sylwek mówi Piotrusiowi, że Gator na pewno nie chciałby aby z jego powodu, spędził cały dzień w porcie. Karolek dodaje, że powinien zająć się pracą ze swoimi przyjaciółmi. Piotruś stwierdza, że Karolek ma rację i wraca do pracy. Stara się nie myśleć o Gatorze.

Piotruś ciągnie ciężki ładunek na Gabrysiowe Wzgórze. Jest mu ciężko, ale przypomina sobie rady Gatora. Wkrótce udaje mu się wjechać na szczyt. Gdy Piotruś wraca do portu, znowu zaczyna wypatrywać statku Gatora. Szybko jednak przypomina sobie słowa Sylwka i wraca do pracy. Nadal jednak myśli o Gatorze. Nie może się skupić na pracy. Przypadkowo uderza w Stefka i nie zauważa Tomka. Piotruś zwierza się Tomkowi ze swojego problemu.

Chwilę póżniej Piotruś zostaje wysłany na Zamek Gotfryda po kilka wagonów pełnych rzeźb i obrazów na ważną wystawę. Miłka ostrzega go przed wagonami. Gdy Piotruś opuszcza teren zamku, zaczyna zjeżdżać w dół. Wagony zaczynają go ciągnąć. Wkrótce się od niego odłączają. Trafiają na rozjazd prowadzący do kopalni, w której kiedyś został uwięziony Sławek. Wejście do kopalni zostało zablokowane, ale rozpędzone wagony w nie uderzają, taranują je i wjeżdżają do kopalni. Piotruś zatrzymuje się przed kopalnią. Musi zabrać swoje wagony, chociaż nie chce wjeżdżać do kopalni. Chce się poddać, ale przypomina sobie słowa Gatora. Postanawia wjechać do kopalni. Tak też robi. Wkrótce znajduje swoje wagony. Wyjeżdża wraz z nimi z ciemności. Jest przekonany, że to Gator dał mu odwagę, aby mógł przezwyciężyć swój strach. 

Gdy Piotruś wraca do portu, znowu zaczyna wypatrywać na horyzoncie statku Gatora. Zauważa to Sylwek, który radzi mu, aby przestał myśleć o Gatorze, jeśli sprawia mu to przykrość. Piotruś odpowiada mu, że myślenie o nowym przyjacielu czasami też go rozwesela. Sylwek mówi, że być może Gator wkrótce odwiedzi wyspę. Piotruś ma nadzieję, że to prawda.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Piotruś i wagony zjeżdżają w dół, zderzaki Piotrusia są dłuższe.
  • Gdy Piotruś wraca do portu, ciągnie wąskotorowy wagon służbowy.
  • Gdy Piotruś przyjażdża na bocznicę manewrową, wieża ciśnień w tle, stoi na torach.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Piotrusia.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria