FANDOM

-Och, Piotrusiu! Ale masz pecha! | Tomek

Percy'sLuckyDay55
Szczęśliwy Dzień Piotrusia

Szczęśliwy Dzień Piotrusia (ang.Percy's Lucky Day) - jest czternastym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Pewnego dnia Piotruś stoi na stacji Wellsworth. Czeka na rozładunek przesyłek pocztowych z jego wagonów. W pewnym momencie na peronie zauważa mężczyznę machającego zieloną chusteczką. Myli ją z zieloną flagą konduktora i zaczyna wyjeżdżać ze stacji. Zaskoczeni pracownicy stacji wpadają w panikę i upuszczają na ziemię worki, z których wypadają wszystkie listy, a Piotruś zostaje zatrzymany. Zielona lokomotywa musi czekać aż wszystkie listy zostaną pozbierane. Mija go Tomek, który komentuje całe zderzenie. Stwierdza, że Piotruś ma pecha. Następnie Piotrusia mijają Wiluś i Benio. Bliżniacy nie zgadzają się ze słowami Tomka i mówią Piotrusiowi, że uważają, że wypadki zdarzają się tylko w przypadku nieuwagi. 

Piotruś w końcu wyjeżdża ze stacji i stara się nadrobić stracony czas. Nagle zauważa leżące na torach dynie, które wypadły z wagonów Wilusia i Benia. Zielona lokomotywa zaczyna hamować, ale nie udaje jej się zatrzymać na czas i wjeżdża w dynie. W wyniku gwałtownego hamowania z wagonów Piotrusia wypada kilka skrzyń. Ponadto pomiędzy jego koła wpadają rozgniecione kawałki dyń. Zmartwiony Piotruś czeka aż jego załoga posprząta bałagan. Podjeżdża do niego Hirek, który pociesza go mówiąc mu, że ma po prostu zły dzień. Gdy Hirek odjeżdża, Piotruś przypomina sobie słowa Tomka. Zaczyna się obawiać, że jest pechową lokomotywą.

Tymczasem na stacji Maron zawiadowca surowo poucza Wilusia i Benia. Dowiedział się bowiem, że ci wioząc dynie zgubili część z nich po drodze. Nakazuje jednemu z bliżniaków jechać z przodu pociągu, a drugiemu z tyłu by już nic nie wypadło z wagonów. Bliżniacy kłócą się o to, który z nich będzie jechał z tyłu. W końcu jednak Wiluś ustępuje.

Piotruś dostarcza pocztę na Zamek Gotfryda. Opowiada Sławkowi o tym, że ma cały czas pecha. Sławek daje mu swój stary talizman, czyli podkowę na szczęście. Maszynista lokomotywy zawiesza podkowę na przedzie Piotrusia. Zielona lokomotywa jest przekonana, że teraz będzie miała szczęście. Gdy Piotruś wyjeżdża z zamku, gubi podkowę, ale tego nie zauważa. Sławek próbuje mu o tym powiedzieć, ale bezskuecznie.

Następnego dnia Piotruś nie ma żadnych kłopotów. Dostarcza pocztę na czas i nie ma ani jednego wypadku. Póżniej zawiadowca daje mu zadanie specjalne. Ma zabrać prezent dla księżnej Boxfordu. Piotruś jest przekonany, że wszystkie te przyjemności dała mu podkowa. Nie jest jednak świadomy tego, że nie ma jej przy sobie. Nagle zielona lokomotywa spotyka Wilusia i Benia ciągnących wagony pełne dyń. Okazuje się, że Benio się wykoleił. Bliżniacy kłócą się, z czyjej winy doszło do wypadku. Piotruś proponuje, że pomoże sprowadzić Benia z powrotem na tory. Opowiada też bliżniakom, że szczęście przynosi mu podkowa. Wiluś jest zakoczony gdy jej nigdzie nie widzi. Wtedy Piotruś odkrywa, że ją zgubił. Boi się, że będzie miał pecha, ale wie, że z podkową czy bez musi pomóc Beniowi. Piotruś wraz z Wilusiem sprowadza Benia z powrotem na tory. Całą akcję ratunkową widzi Pan Szyneczka, który gratuluje zielonej lokomotywie dobrej roboty. Piotruś postanawia odszukać podkowę, a Wiluś i Benio nadal kłócą się o to z winy, którego z nich doszło do wypadku. Zawiadowca nie wie już jak z nimi rozmawiać.

Piotruś przyjeżdża do zamku i mówi Sławkowi, że zgubił jego podkowę. Sławek mówi mu, że ją znalazł i uświamia mu, że przecież nie miał jej przy sobie gdy spotkały go różne przyjemności. Piotruś dochodzi do wniosku, że to szczęście nie miało nic wspólnego z podkową i mówi Sławkowi, że nie wierzy już w talizmany. Sławek odpowiada mu, że dał mu podkowę tylko po to by go rozweselić.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Dynie nie powinny być przewożone na platfornach.
  • Gdy Henio przyjeżdża na stację Wellsworth, ciągnie trzy wagony, ale gdy odjeżdża, ciągnie dwa wagony.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Wilusia i Benia.
  • Piotruś i Wiluś nie powinni dać rady ustawić Benia z powrotem na torach.

Galeria