FANDOM

-Tutaj Piotruś, praca tam! Trzeba trzech, a ja jestem sam! | Tomek

Thomas'CrazyDay23
Szalony Dzień Tomka

Szalony Dzień Tomka (ang.Thomas' Crazy Day) - jest czternastym odcinkiem serii czternastej.

Fabuła

Tomek odwiedza Piotrusia, który trafił do warsztatu z zepsutym tłokime. Piotruś jest smutny, a Tomek chcąc go pocieszyć mówi mu, że gdy tylko zostanie naprawiony to razem będą bawić się w chowanego. Zielona lokomotywa odzyskuje dobry nastrój, a Tomek szybko jedzie na stację Knapford.

Na stacji czekają na niego Szast, Prast i Ferdynand. Zawiadowca posyła Tomka oraz lokomotywy z wyspy mgieł do portu by pomogli załadować ważny ładunek na statek. Po drodze Tomek przypomina sobie, że obiecał Piotrusiowi, że pobawi się z nim w chowanego. Boi się jednak, że jeśli pojedzie do niego to nie będzie miał okazji pokazać lokomotywom z wyspy mgieł jaki jest użyteczny. Wpada na pomysł, że będzie robił dwie rzeczy w tym samym czasie, czyli pracował z Szastem, Prastem i Ferdynandem w porcie i bawił się z Piotrusiem w chowanego.

Gdy cztery lokomotywy dojeżdżają do portu Szast, Prast i Ferdynand są zdziwieni, gdyz nigdy wcześniej nie widzieli tak dziwnego miejsca. Tomek prosi Karolka by opowiedział lokomotywom z wyspy mgieł wszystko o porcie i szybko jedzie na spotkanie z Piotrusiem. Tomek każe Piotrusiowi się schować i szybko wraca do portu. Na miejscu okazuje się, że Karolek był bardzo niegrzeczny i nieuprzejmy oraz wcale nie rozmawiał z Szastem, Prastem i Ferdynandem. Wtedy Tomek prosi Karolka by razem z lokomotywami z wyspy mgieł załadował ładunek na statek, a on sam szybko jedzie szukać Piotrusia.

Tomek zaczyna szukać Piotrusia, ale po chwili postanawia wrócić do portu. Gdy dojeżdża na miejsce zauważa jak Karolek ładuje Ferdynanda na statek. Okazuje się, że dżwig nie zrozumiał co Tomek miał na myśli każąc mu załadować ładunek na statek. Karolek ustawia Ferdynanda z powrotem na torach, a Tomek wyjeżdża z portu by szukać Piotrusia. Gdy go znajduje, proponuje mu by razem z nim pojechał do portu, a ten się zgadza. W porcie pięć lokomotyw oraz Karolek dobrze się bawią łądując ładunek na statek.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Tomek wyjeżdża z warsztatu, jego korbowód się nie porusza.
  • Robotnicy nie powinni pozwolić Karolkowi podnieść Ferdynanda.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Edka, Emilki, Rózi, Diesla i Sylwka.

Galeria