FANDOM

-Marznie mi komin! Chcę szalik, chcę szalik! | Piotruś

AScarfforPercy6
Szalik dla Piotrusia

Szalik dla Piotrusia (ang.A Scarf for Percy) - jest pierwszym odcinkiem serii trzeciej.

Fabuła

Jest zima i pada śnieg. Pewnego dnia Tomek i Piotruś wcześnie się budzą i myślą o ciepłych rzeczach chcąc poczuć się cieplej. Tomek swierdza, że Piotrusiowi potrzebny jest szalik. Piotruś postanawia więc, że spróbuje go dla siebie zdobyć. Tymczasem na stacji ma się odbyć robienie zdjęć. Pan Szyneczka czeka wraz z pasażerami na peronie, a bagażowi ciągną przez tory wózek z torbą pełną dżemu i walizką, w której znajdują się nowe spodnie zawiadowcy. Piotruś dojeżdżając na stację postanawia zaskoczyć, więc podjeżdża do peronu tak cicho jak to możliwe. Bagażowi przechodzący przez tory go nie zauważają, a lokomotywa uderza w wózek. Walizka wylatuje w powietrze, spodnie z niej wypadają i owijają się wokół komina Piotrusia. Torba z dżemem również wylatuje w powietrze brudząc pasażerów i zawiadowcę. Pan Szyneczka jest bardzo zły. Po tym wypadku Piotruś stwierdza, że lokomotywy nie potrzebują szalików, gdyż wystarczają im gorące piece.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści "Piotruś i Spodnie" z Railway Series.
  • Odtworzone w CGI sceny z tego odcinka zostały użyte w filmie Tajemnica Niebieskiej Góry.
  • W polskiej wersji ten odcinek tak naprawdę nosi tytuł "Szalik dla Piotrka".

Niejasności

  • Gdy Piotruś przejeżdża przez stację Dryaw widać, że nie ciągnie wagonów.
  • Wiszące Spodnie Grubego Zawiadowcy są dla niego za długie.
  • Gdy Piotruś uderza w wózek widać, że wykoleja się, ale chwilę póżniej nadal stoi na torach.
  • Gdy Piotruś uderza w wózek widać, że jeden z bagażowych się trzęsie.
  • Gdy Piotruś zatrzymuje się obok Henia widać, że tory w za nim prowadzą w ślepy zaułek.
  • Pani Szyneczka stoi na stacji mimo, że chwile wcześniej przebywała w domu ze swoim mężem.
  • Wózek przy zderzeniu powinien się połamać na kawałki.
  • Narrator mówi że bagażowi ciągnęli wózek wzdłuż pociągu a oni ciągnęli wzdłuż torów
  • Kiedy kamera pokazuje gdzie wylądował kapelusz zawiadowcy Narrator mówi że cylinder spadł na lampę Piotrusia

Galeria