FANDOM

SaltyAllAtSea23
Sylwek na Statku

Sylwek na Statku (ang.Salty All at Sea) - jest siódmym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

W porcie w Brendam zazwyczaj panuje głośna praca. Karolek co chwile rozładowuje statki, a lokomotywy ciężko pracują. Czasami jednak jest cicho i wtedy Sylwek opowiada swoje historie. Pewnego dnia zaczyna opowiadać Porterowi o Wielkim Kalmarze Sodor, co bardzo irytuje Karolka. Wtedy do portu przyjeżdża Tomek z zawiadowcą, który ma ważne zadanie dla Sylwka. Ma on udać się na ląd i pomóc w pracy w jednym z tamtejszych portów. Ponieważ most w Vicarstown został zamknięty, jedynym sposobem na dostanie się na ląd jest rejs statkiem. Nagle Sylwek staje się nerwowy. Prónuje przekonać zawiadowcę, że nie może opuscić wyspy Sodor, gdyż jest bardzo zajęty. Zawiadowca jednak go nie słucha i każe Karolkowi załadować Sylwka na statek. Gdy Karolek ma wykonać rozkaz, zauważa, że spalinowóz zniknął. Edek zauważa, że wraz z nim zniknęły jego wagony.

Sylwek ucieka z wagonami Edka i zostawia je na stacji Wellsworth. Widzi na peronie stacji pasażerów, którzy narzekają na spóźniający się pociąg. Sylwek zabiera z bocznicy wagon pasażerski i odbiera pasażerów. Wkrótce na stacji zjawia się Tomek. Zawiadowca informuje go, że jego pasażerowie zniknęli. Sylwek zabiera pasażerów Tomka na stację Knapford. Na jego widok Gabryś i Kuba są zdziwieni. Sylwek szybko odjeżdża.

Sylwek ciągle szuka nowej pracy aby udawać zajętego i nie musieć opuszczać wyspy. Tomek w końcu go znajduje i pyta się go dlaczego nie jest zadowolony ze swojego specjalnego zadania. Spalinowóz przyznaje mu się, że jeszcze nigdy nie podróżował statkiem i, że boi się potworów morskich. Tomek przypomina mu, że to on opowiadał mu historie o potworze z Rybkowa i wagonach strachu. Próbuje mu też uświadomić, że jedynie jego wyobraźnia sprawia, że morze wydaje się straszne.

Następnego dnia Karolek ładuje Sylwka na statek. Przed rejsem spalinowóz wciąż się obawia, ale gdy statek zaczyna płynąć, uświadamia sobie, że morze jest wspaniałe. Podróż zaczyna sprawiać mu przyjemność. Kilka tygodni później Sylwek wraca do domu i opowiada wszystkim o swojej pracy na lądzie. Twierdzi, że spotkał wiele potworów oraz ośmiornic, które zjadają lokomotywy.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • W jednej scenie Ania jedzie tyłem do kierunku jazdy Tomka.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria