FANDOM

-Jestem Sylwek, pogromca siedmiu mórz! Przybywam by wam pomóc! | Sylwek, Sekret Sylwka, Seria 6

SylwekCGI.png
Sylwek
  • Numer: 2991
  • Klasa: BR Class 07
  • Konstruktor: Ruston and Hornsby
  • Budowniczy: Ruston and Hornsby
  • Konfiguracja: 0-6-0
  • Ilość Odcinków: 60/440

Sylwek (ang.Salty) - jest spalinową lokomotywą manewrową, która pracuje w porcie Brendam.

Historia

Sylwek pracował przez wiele lat na linii w pobliżu wybrzeża, gdzie przeżył wiele przygód. Póżniej przybył na wyspę Sodor i został skierowany do pracy w kamieniołomie Centre Island Quarry by pomagać Marcie, Wilusiowi i Beniowi. Sylwek był bardzo smutny, ponieważ był przyzwyczajony do pracy nad morzem i brakowało mu morskiego powietrza. Mimo to wykonywał swoją pracę starannie za co w nagrodę został przeniesiony do pracy w porcie.

Sylwek lubi opowiadać tajemnicze opowieści innym lokomotywom, które pożniej okazują się prawdziwe. Powiedział Piotrusiowi, że dywan, którego ten przewoził może być magiczny, a Piotruś i Gabryś mu uwierzyli. Póżniej podał Tomkowi trzy wskazówki dzięki którym można odszukać skarb piratów. Tomek ostatecznie znalazł skarb, który stał się jednym ze zbiorów nowego muzeum morskiego.

Póżniej Sylwek opowiedział przyjaciołom o dziwnych lokomotywach, które żyją na wyspie mgieł. Lokomotywami tymi okazali się Szast, Prast i Ferdynand. Następnie Sylwek opowiedział Piotrusiowi o potworze rzekomo zamieszkującym port. Potworem tym okazał się Karolek. Jakiś czas póżniej nadeszły Święta Bożego Narodzenia. Edek postanowił dać Sylwkowi prezent. Sylwek nie był zadowolony z nowej warstwy farby, komina oraz choinki. Ucieszył się gdy Edek dał mu pomysł na nową opowieść.

Póżniej Sylwek zaczął mieć kłopoty z silnikiem. Gdy do pracy w porcie przybyła nowa lokomotywa o imieniu Porter, Sylwek zaczął obawiać się, że straci swoją pracę w porcie. Szybko okazało się jednak, że Porter nie przejmie jego pracy, tylko zostanie jego pomocnikiem. Ponadto silnik spalinowoza został szybko naprawiony.

Charakter

Sylwek jest bardzo przyjazny. Lubi opowiadać innym opowieści związane z morzem. Jego miłość do morza czasami staje się pośmiewiskiem dla innych lokomotyw, ale mimo to wszyscy go lubią.

Prototyp

Sylwek opiera się na spalinowozie BR Class 07. Sylwek ma numer 2991. Istnieje w rzeczywistości lokomotywa spalinowa BR Class 07 o tym samym numerze.

Wygląd

Salty'sSurprise17.png

Sylwek w zielonym malowaniu

Sylwek jest pomalowany na kolor czerwony z różowymi paskami. Ma na przedzie żółto-czarne panele ostrzegawcze i żółte uchwyty na bufory, pokryte rdzą. Nad twarzą ma niespotykany u innych lokomotyw daszek.

W odcinku Niespodzianki dla Sylwka z serii szesnastej Sylwek wspomniał, że kiedyś z powodu braku czerwonej farby był czasowo pomalowany na kolor zielony. Nikt go wtedy nie mógł zobaczyć, gdyż wtapiał się w zieleń otoczenia.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Sylwek wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Sylwek wystąpił w:

Ciekawostki

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki