FANDOM

Stefcio.png
Stefcio Szyneczka (ang.Stephen Hatt) - jest wnukiem Pana Szyneczki i Pani Szyneczki, prawnukiem Pelagii Szyneczki i starszym bratem Brydzi Szyneczki.

Historia w Railway Series

Stefcio urodził się w 1941 roku. Pewnego dnia wraz z dziadkiem, babcią, siostrą i nianią pojechał na wakacje do wschodniej Angli. Był bardzo przejęty gdy po raz pierwszy spotkał Tobika, tramwaj parowy.

Stefcio został zawiadowcą kolei North Western Railway w 1984 roku gdy jego ojciec przeszedł na emeryturę. Po śmierci ojca w 1997 roku otrzymał tytuł "Sir Topham Hatt III". W 1970 roku Stefcio ożenił się z Helen Margaret, swoją daleką kuzynką i córką wielebnego Nicholasa Dreswicka. Ma z nią troje dzieci: Richarda Tophama (ur.1972), który w przyszłości ma otrzymać tytuł "Sir Topham Hatt IV", Charlesa Nicholasa (ur.1974) oraz Emily Helen (ur.1977). 

Stefcio odegrał ważną rolę w budowie nowej lokomotywy dla kolei Arlesdale Railway, czyli Jocka.

Historia w serii telewizyjnej

Pewnego dnia Stefcio i Brydzia wraz ze swoim dziadkiem pojechali na plażę. Zbudowali mały zamek z piasku i pokazali dziadkowi starą mapę, na której był zaznaczony prawdziwy zamek. Zawiadowca i jego wnuki postanowili go zobaczyć. Udali się wraz z Tobikiem i Hanią w długą podróż. Odnależli nie tylko stary zamek, ale także starą kopalnię. Miejsca te stały się nowymi atrakcjami wyspy.

Póżniej Stefcio i Brydza wraz z dziadkiem i babcią wybrali się na przejażdżkę łodzią kabałową. Łódż utknęła na mieliżnie. Jakiś czas póżniej Stefcio był jednym z chłopców, którzy wpuścili głodnego barana na udekorowaną stację. Zwierzę narobiło wiele szkód.

Następnie Stefcio wraz z siostrą i dziadkami udał się na przejażdżkę po kolei wąskotorowej. Rodzina zawiadowcy zabłądziła, gdyż z winy Rudika drogowskazy pokazywały złe drogi.

Póżniej Stefcio i Brydzia brali udział w festiwalu latawców. Tuż przed konkursem, latawiec im uciekł. Tomek z pomocą innych lokomotyw znalazł go tuż przed festiwalem. Wnuki zawiadowcy wygrały konkurs.

Występy

Railway Series

W Railway Series Stefcio Szyneczka wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Stefcio Szyneczka wystąpił w:

Wydania specjalne:

Seria Magazynów

Ciekawostki

  • Według magazynu "The Hallowe'en Special" Stefcio i Brydzia na stałe mieszkają na Wyspie Sodor.

Głosu Użyczyli

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki