FANDOM

-Teraz cię mamy, Stefciu! Przetobimy cię na piękny złomik! | Arek, Zagubiony Stefcio, Seria 5

Rosie'sFunfairSpecial41.png
Stefcio
  • Numer: 55
  • Data Budowy: 1875r., odnowiony w 1912r.
  • Budowniczy: Brighton Works
  • Konstruktor: William Stroudley
  • Konfiguracja: 0-6-0T

Stefcio (ang.Stepney) - jest małą lokomotywą, która jest nazywana przez inne lokomotwy "dzwonkową lokomotywą".

Historia w Railway Series

Stefcio został zbudowany przez Brighton Works w 1875 roku. Został odnowiony w 1912 roku. Przybył do pracy na kolei Bluebell Railway 17 maja 1960 roku.

W 1963 roku Stefcio przybył na wyspę Sodor i początkowo pracował wraz z Kaczorem na stacji Tidmouth. Póżniej trafił do pracy na linii Tomka. Pewnego dnia zatrzymał się przy polu do gry w krykieta. Piłka graczy przypadkowo wpadła do jednego z jego wagonów, a on ruszył dalej. W ostatnim dniu wizyty wrócił do pracy na stacji Tidmouth. W tym samym dniu nowy spalinowóz, czyli Diesel D261 się zepsuł w wyniku czego Stefcio i Kaczor musieli ciagnąć za niego pociąg pospieszny. Przejechali trasę w rekordowym czasie.

Historia w serii telewizyjnej

Stefcio miał zostać oddany na złom, ale w ostatniej chwili odnalazł go i uratował Rudik szukający nowej lokomotywy. Dzięki małemu spalinowozowi Stefcio trafił do pracy na kolei Bluebell Railway.

Póżniej Stefcio przybył do pracy na kolei grubego zawiadowcy by pomóc Tobikowi i Marcie w kamieniołomie. W drodze powrotnej pomylił tory w wyniku czego trafił na złomowisko. Na miejscu Arek i Bartek chcieli go oddać na złom, ale w ostatniej chwili uratował go Pan Szyneczka. Póżniej Stefcio znowu odwiedził wyspę by pomóc Edkowi obsługiwać nową linię. Podczas następnej wizyty stał na bocznicy. Nagle obok niego przejechała Rózia. Jeden z jej wagonów wypełniony cukrem odłączył się od niej i uderzył prosto w Stefcia.

Charakter

Stefcio jest uczciwy, życzliwy i pracowity. Bardzo lubi pracować na swojej linii. Zawsze słucha rad innych i uczy się na własnych błędach.

Prototyp

Stefcio opiera się na lokomotywie LB i SCR A1X Class "Terrier" 0-6-0T o nazwie "Stepney".

Wygląd

Stefcio jest pomalowany na kolor pomarańczowy z zieloną podszewką.

Występy

Railway Series

W Railway Series Stefcio wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Stefcio wystąpił w:

Seria Magazynów

W serii magazynów Stefcio wystąpił w:

Ciekawostki

  • Model Stefcia z serii telewizyjnej znajduje się obecnie na wystawie w "Drayton Manor".
  • W polskiej wersji przez całą serię czwartą Stefcio ma na imię Sebcio.
  • Ma brata bliźniaka o imieniu Boxhill
  • W odcinku Specjalne Zadanie Rózi Stefcio mówi tylko w wersji amerykańskiej, mówi w tedy "A niech mnie".

Marketing

Galeria

Lokomotywy z Kolei Bluebell Railway:
StefcioBluebell i PrimroseAdamsCromfordKapitan Baxter

Więcej z Fandomu

Losowa wiki