FANDOM

-Edek w każdej chwili mógłby wygrać z tobą wyścig! | Piotruś i Tomek

OldIron2
Stare Żelastwo

Stare Żelastwo (ang.Old Iron) - jest piątym odcinkiem serii drugiej.

Fabuła

Kuba jest zły gdy Edek się spóżnia. Nazywa go starym żelastwem. Gdy kilka dni póżniej maszynista Kuby jest chory, palacz zostawia lokomotywę na bocznicy i idzie porozmawiać z nastawniczym. Pod jego nieobecność dwoje niegrzecznych chłopców bawi się kontrolkami Kuby przez co ten rusza przed siebie. Edek natychmiast rusza za nim w pościg. Po krótkim czasie dogania Kubę, a inspektor zatrzymuje go. Po powrocie do Crosby Gruby Zawiadowca jest tak zadowolony, że posyła Edka do warsztatu w celu wymienienia zużytych części.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści z Railway Series pod tym samym tytułem.
  • Edek i Kuba dwukrotnie mijają stację Crosby. To nie jest błąd, ponieważ w rzeczywistości uciekająca lokomotywa została by wprowadzona w pętle dla bezpieczeństwa.
  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł "Góra Złomu"

Niejasności

  • Gdy Kuba po raz pierwszy dojeżdża pod budkę drużnika, jego wagony zostają od niego odłączone i stoją za nim, ale gdy Kuba rozpoczyna ucieczkę jego wagony znikają w tajemniczy sposób.
  • Gdy Edek odbiera palacza Kuby brakuje mu brwi.
  • Gdy Kuba mówi: "Co ja zrobię?", tory przed nim kończą się w krzakach.
  • Gdy inspektorowi udaje się zahaczyć drąg o zderzak Kuby na torach widać nitkę.
  • W scenie gdy podczas pogoni, kamera pokazuje Edka i Kubę od tyłu, widać ,że wagon na węgiel Kuby jest przechylony na bok.
  • Gdy po opanowaniu sytuacji Edek i Kuba rozmawiają, lina załączona pomiędzy nimi ciągnie Edka do środka. Ponadto jego wagon na węgiel jest nachylony w bok.

Galeria