FANDOM

-O jej! O jej! Co powie Tomek? | Henio, Wielkie Odkrycie

StaśCGI
Staś
  • Klasa: Hudswell Clarke/Kitson No. 5459 "Austin I" hybrid
  • Konstruktor: Hudswell Clarke/Kitson
  • Budowniczy: Hudswell Clarke/Kitson
  • Konfiguracja: 0-6-0ST

Staś (ang.Stanley) - jest srebrną lokomotywą.

Historia

Staś przybył na wyspę by wykonywać zwykłą pracę Tomka, podczas gdy ten zajęty był nadzorowaniem pracy przy odbudowie znalezionego niedawno miasteczka o nazwie Wielkie Wodnikowo.

Lokomotywy szybko go polubiły przez co Tomek poczuł się osamotniony i niechciany. Tomek czuł, że Staś, który jest od niego nowszy, większy, silniejszy i bardziej błyszczący zabierze mu jego pracę i przyjaciół. Niebieska lokomotywa postanowiła oczernić Stasia przed resztą lokomotywy. To przyniosło odwrotny skutek, doszło do wypadku. Pan Szyneczka i inne lokomotywy za jego spowodowanie obwiniły nie Stasia tylko Tomka.

Póżniej gdy Tomek zaginął, Staś zdał sobię sprawę z tego, że ten mógł pomyśleć, że już nikt go nie lubi. Po długich poszukiwaniach srebrna lokomotywa odnalazła niebieską. Dwie lokomotywy postanowiły zostać przyjaciółmi i wspólnymi siłami wrócili do miasteczka. W dniu uroczystego otwarcia Tomek na znak przyjażni zgodził się by Staś przywiózł na otwarcie burmistrza zamiast niego.

Następnie w dniu świątecznego przyjęcia Stasiowi zgasło palenisko i musiał udać się do warsztatu. Było mu smutno, że nie będzie mógł uczestniczyć w przyjęciu. Tomek wpadł na pomysł by urządzić świąteczne przyjęcie dla Stasia i innych zepsutych lokomotyw w warsztacie.

Charakter

Staś jest miły i przyjazny, dzięki czemu szybko inne lokomotywy go polubiły. Zawsze pracuje ciężko i uczciwie. Jest bardzo doświadczony, dzięki bardzo dobrze sobie radzi z nadzorowaniem pracy innych lokomotyw.

Prototyp

Staś opiera się na lokomotywie parowej Hudswell Clarke/Kitson "Austin I" o numerze 5459.

Wygląd

Staś jest pomalowany na kolor srebrny z czerwoną podszewką i czerwonymi kołami.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Staś wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Głosu Użyczyli

Ciekawostki

Marketing

Galeria

Lokomotywy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki