FANDOM

-Witaj Kaczorze! | Sprytne Wagony, Kaczor i Sprytne Wagony, Seria 18

DuckandtheSlipCoaches75
Sprytne Wagony
  • Klasa: Wagony Pasażerskie z kolei GWR
  • Pochodzenie: Wielka Kolej Zachodnia
  • Układ Osi: 8 kół

Sprytne Wagony (ang.Slip Coaches) - są wagonami pasażerskimi, używanymi na Wielkiej Kolei Zachodniej. Lokomotywa, która je ciągnie, nie musi zatrzymywać się na stacjach. Kaczor posiada trzy wagony poślizgowe. Dwa z nich są mężczyznami, a jeden jest kobietą. Nie wiadomo jednak czy wagony te mają imiona.

Historia

Kaczor przed swoim przybyciem na wyspę Sodor, używał sprytnych wagonów na Wielkiej Kolei Zachodniej. Pewnego letniego wieczora, wiele lat po przybyciu na wyspę Sodor, powiedział o nich swoim przyjaciołom. Kuba po wysłuchaniu opowieści Kaczora, powiedział o sprytnych wagonach zawiadowcy, który sprowadził je na wyspę Sodor. Co ciekawe zakupił dokładnie te trzy wagony, z którymi pracował Kaczora. Wielka zachodnia lokomotywa była smutna, gdyż nie dość, że Pan Szyneczka podziękował Kubie, a nie jej za pomysł sprowadzania sprytnych wagonów na wyspę, to jeszcze zadanie ciągnięcia tych wyjątkowych wagonów otrzymał Kuba. 

Na szczęście Kuba nie potrafił ciągnąć sprytnych wagonów. Gdy pracował na linii Kaczora i zbliżał się do stacji Bluff's Cove, kazał konduktorowi odłączyć ostatni wagon. Tuż przed peronem Kuba zwolnił, aby pasażerowie mofli podziwiać jego lakier, przez co wcześniej odłączony wagon go dogonił i w niego uderzył. Zawiadowca odkrył kłamstwo Kuby i dowiedział się, że to Kaczor wpadł na pomysł sprowadzenia na wyspę sprytnych wagonów. Pozwolił wielkiej zachodniej lokomotywie je ciągnąć.

Póżniej, tuż przed Świętami Bożego Narodzenia, Kacper potrzebował dodatkowych wagonów, aby zabrać pasażerów z lądu na wyspę Sodor ostatnim pociągiem przed Świętami. Wagony poślizgowe zaoferowały mu pomoc i zostały dołączone do jego pociągu. Trzeci wagon zabrał pasażerów na stację Kellsthorpe, drugi na stację Maron, a pierwszy na stację Wellsworth. Niestety, pierwszy wagon zatrzymał się nieco za peronem, ale na szczęście Tomek przetoczył go we właściwe miejsce.

Charakter

Sprytne wagony są dobrymi przyjaciółmi Kaczora. Chcą być traktowane delikatnie i wymagają tego od lokomotyw.

Prototyp

Sprytne wagony opierają się na standardowych wagonach tego typu, używanych na Wielkiej Kolei Zachodniej. Są to wyjątkowe wagony, gdyż można je odczepiać od pociągu podczas jazdy, dzięki czemu ciągnąca je lokomotywa nie musi zatrzymywać się na stacjach.

Wygląd

Sprytne wagony są pomalowane na kolor bordowy ze śmietankową podszewską, czyli tradycyjne barwy GWR.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej sprytne wagony wystąpiły w:

Głosu Użyczyli

Pierwszy wagon:

  • Jonathan Broadbent (Wielka Brytania i USA: od serii osiemnastej)
  • Tomohiro Tsuboi (Japonia: od serii osiemnastej)

Drugi wagon:

  • Rebecca O'Mara (Wielka Brytania i USA: od serii osiemnastej)
  • Keiko Nemoto (Japonia: od serii osiemnastej)

Trzeci wagon:

  • Steven Kynman (Wielka Brytania i USA: od serii osiemnastej)
  • Kiyonobu Suzuki (Japonia: od serii osiemnastej)

Ciekawostki

  • Pierwszy i trzeci sprytny wagon są pierwszymi męskimi wagonami pasażerskimi, które pojawiły się w serialu.Nie licząc Starego Wolnego Wagona,bo on wersji angielskiej był kobietą.
  • Sprytne wagony są pierwszymi wagonami pasażerskimi z twarzami, które pojawiły się w serialu od serii piątej

Galeria

[[Kategoria:Wagony]
Wagony: