FANDOM

-Widzisz? Czasem puste wagony są ważniejsze niż twój ekspres! | Tomek

Molly'sSpecialSpecial2
Specjalne Zadanie Meli

Specjalne Zadanie Meli (ang.Molly's Special Special) - jest trzecim odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Tomek jedzie do młyna na spotkanie z Melą, nową lokomotywą. Gdy dojeżdża na miejsce, zauważa, że ta jest smutna. Dowiaduje się, że Emilka śmiała się z niej, ponieważ ta ma zabrać puste wagony do kopalni. Tomek postanawia sprawić by puste wagony Meli sprawiały wrażenie pełnych, dlatego prosi maszynistę by przykrył je plandeką.

Póżniej Tomek spotyka Gabrysia i wmawia mu, że nowa lokomotywa przewozi w swoich wagonach przesyłkę specjalną. Chce również sprawić, by wagony Meli wyglądały tak wspaniale jak wagony Gabrysia dlatego dekoruje je latarniami pożyczonymi ze stacji Maithwaite. Póżniej lokomotywy czekają na stacji Abbey na Melę aby zobaczyć jej przesyłkę specjalną. Gdy Mela przyjeżdża, wszystkie lokomotywy są zachwycone widokiem jej pięknie oświetlonych wagonów. Nagle silny podmuch wiatru sprawia, że jedna z plandek unosi się w powietrze. Wszyscy odkrywają, że wagony są puste. Zawstydzona Mela szybko odjeżdża nie widząc, że na jej puste wagony czekają lokomotywy w kopalni by rozpocząć swoje nocne dostawy.

Tomek szybko znajduje Melę i pomaga wykonać jej zadanie. Mela jest szczęśliwa gdy przekonuje się, że jej puste wagony są jednak ważne. Póżną nocą Gabryś czeka na skrzyżowaniu torów musząc przepuścić pociąg pustych wagonów ciągniętych przez Tomka i Melę, przez co się złości. Mela z kolei czuje się naprawdę użyteczną lokomotywą.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Tomek wjeżdża na stację Maithwaite widać, że Emilka ciągnie tylko jeden wagon, zamiast dwóch.
  • Gdy Mela wyjeżdża ze stacji Abbey, przednie małe koło Gabrysia jest wykolejone.
  • Gdy Gabryś czeka na przejeżdzie, jego ostatnie koło napędowe jest wykolejone.
  • Na skrzyżowaniu pierwszeństwo powinien mieć Gabryś
  • Gdy Tomek i Mela dojeżdżają do elektrowni węgla, pod ich ostatnim wagonem jest widoczny mechanizm, który prawdopodobnie zapewnia oświetlenie wagonom.
  • Emilka nie powinna śmiać się z Meli, że ta ma dostarczyć puste wagony, gdyż we wcześniejszych odcinkach wiele innych lokomotyw miało podobne zadania i nikt się z nich nie śmiał.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Piotrusia i Meli.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Młyn jest określony jako bocznica, a Elektrownia Węgla jest określona jako kopalnia.

Galeria