FANDOM

-Jestem wyjątkowy i najlepszy! | Gabryś

SnowTracks60.png
Sodor w Śniegu

Sodor w Śniegu (ang.Snow Tracks) - jest siedemnastym odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

Na wyspie jest zima i spada bardzo dużo śniegu, który zasypuje tory. Tomek ma dostarczyć do wszystkich stacji drewno, a Gabryś ma dostarczyć do portu puste wagany. Gabryś postanawia pojechać skrótem myśląc, że uda mu się wjechać na pokryte śniegiem strome wzgórza. Zjeżdżając z jednego ze wzgórz ochlapuje śniegiem przejeżdżającego obok Szymka, który wiezie księcia i księżną. Następnie wjeżdża na kolejne wzgórze i zjeżdżając z niego zaczyna się ślizgać w wyniku czego zjeżdża na bocznice i uderza w stojące na niej wagony z kamieniami. W końcu Gabryś dojeżdża do Gabrysiowego Wzgórza i zaczyna na niego wjeżdżać. Zaczyna się tworzyć ogromna śniegowa kula, która zaczyna powoli toczyć się w dół. Gabryś zaczyna przed nią uciekać i zjeżdża w dół wzgórza. Kula śniegowa trafia na bocznicę i uderza w stojącego na niej Tomka. Gabryś jedzie po Kamusia, a ten szybko ustawia Tomka z powrotem na torach. Następnie Gabryś pomaga Tomkowi rozwieść drewno do wszystkich stacji na wyspie. Wieczorem duża lokomotywa mówi swoim przyjaciołom, że żaden z nich nie jest wyjątkowy, ale wszyscy są najlepsi.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Gabryś podjeżdża do uwięzionego przez śnieg Tomka, jego koła przez chwilę się nie poruszają.
  • Gdy Gabryś postanawia pojechać po Kamusia, jest cały pokryty śniegiem, ale chwilę póżniej jest czysty.
  • Gdy Tomek i Gabryś uciekają przed śniegową kulą, Tomek na rozjeżdzie zjeżdża na bocznicę, a Gabryś zjeżdża na główną linię mimo, że w pobliżu nie było nastawniczego, który mógłby przestawić zwrotnicę.
  • W odcinku Gabryś Dostaje Nauczkę Gabryś był zły gdy musiał ciągnąć wagony towarowe, ale w tym odcinku ciągnięcie wagonów towarowych, a w dodatku pustych mu nie przeszkadza.
  • Księżna Boxfordu jest ubrana w koszulę bez rękawów mimo, że na dworze panuje zima.
  • W rzeczywistości Gabryś by się wykoleił po uderzeniu w wagony pełne kamieni.
  • W rzeczywistości śniegowa kula tocząca się ze wzgórza potoczyłaby się prosto i uderzyła w Gabrysia.
  • W kilku scenach przez dłuższy czas śnieg pokrywa kotły oraz kominy Tomka i Gabrysia, ale śniego pokrywający te części powinien szybko się roztopić, gdyż kotły i kominy lokomotyw parowych są gorące.
  • W kilku scenach wewnątrz Domkowa widoczny jest śnieg, co jest niemożliwe.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka i Gabrysia.
  • W angielskiej wersji robotnicy stojący na peronie stacji Maron są określeni jako kierownicy stacji.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki