FANDOM

-Kto to wie Kamilu, kto wie? To napewno nie śpioch! | Wiktor

TheEarlyBird30
Skoro Świt

Skoro Świt (ang.The Early Bird) - jest szóstym odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

Piotruś trafia do warsztatu i Pan Szyneczka prosi Tomka by ten przez pewien czas rozwoził poranne przesyłki zamiast niego. Gabryś radzi Tomkowi by ten pojechał do warsztatu i zapytał Piotrusia jak należy rozwozić pocztę, ale ten go lekceważy. Następnego rana Tomek zabiera wagony pocztowe pełne przesyłek i jedzie dostarczyć je do kamieniołomu, portu i warsztatu. Do każdego z tych miejsc Tomek dojeżdża o świcie i chąc dać znać wszystkim, że przyjechał głośno gwiżdże przez co budzą się Marta w kamieniołomie, Karolek w porcie oraz Wiktor i Kamil w warsztacie. Gdy Tomek wraca po dostarczeniu wszystkich przesyłek do hangaru, jest bardzo zdziwiony widząc, że Marta i Karolek żle wykonują swoją pracę. Nie domyśla się, że dzieje się tak dlatego, że ich za wcześnie obudził.

Gdy Tomek dojeżdża do hangaru czeka już na niego zawiadowca. Jest zły na niego, gdyż ten rozwożąc o świcie przesyłki gwizdał tak głośno, że obudził zbyt wcześnie innych w wyniku czego ci są teraz tak niewyspani, że żle wykonują swoją pracę. Tomek dowiaduje się też, że Piotruś nadal przebywa w warsztacie i następnego rana znowu będzie musiał ciagnąć pociąg pocztowy za niego. Rozmowę lokomotywy z zawiadowcą podsłuchuje Gabryś i radzi Tomkowi by poprosił Piotrusia o radę. Tym razem niebieska lokomotywa postanawia go posłuchać. Tomek jedzie do warsztatu gdzie prosi przyjaciela o pomoc. Piotruś mówi mu, że musi rozwozić przesyłki tak cicho by nikogo nie obudzić. Tomek rozwożąc pocztę drugi raz nie popełnia już błędów i ciężko pracuje przez cały poranek. Wieczorem jedzie do warsztatu by odwiedzić Piotrusia. Tomek chwilę rozmawia z przyjacielem, a następnie zasypia ze zmęczenia.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Tomek spotyka Gabrysia, wagon z hamulcem Gabrysia nie znajduje się na końcu pociagu.
  • Gdy Tomek wyjeżdża z kamieniołomu, tory przed Martą kończą się w ziemi.
  • Gdy Tomek rozwożąc pocztę przyjeżdża do portu, Karolek śpi mimo, że w odcinku Bezsenność Karolka narrator mówi, że ten nigdy nie może odpocząć i zawsze pracuje bez przerwy.
  • Gdy Gabryś przyjeżdża do Domkowa, jego wagon z hamulcem nie znajduje się na końcu pociągu.
  • Narrator mówi, że Tomek nigdy nie rozwoził poczty, ale rozwoził ją w wielu poprzednich odcinkach takich jak Tomek, Piotruś i Pociąg Pocztowy oraz Tomek i Statek Kosmiczny.
  • Tomek mówi, że Marta i Karolek nigdy nie popełniają błędów, ale Marta popełniła błąd w odcinku Marta, a Karolek popełnił błąd w odcinku Bezsenność Karolka.
  • Tomek i Gabryś powinni mieć pierwszeństwo na przejeżdzie kolejowym.
  • Podłoga w kabinie Tomka jest wykonana z drewna, a powinna być wykonana ze stali.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Piotrusia i Marty.
  • W polskiej wersji narrator mówi, że skrzynie po opadnięciu z platformy, przenoszonej przez Karolka, rozbiły się na drobne kawałki, ale coś takiego nie miało miejsca.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki